Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples färgändring på hemsidan, bevis på större förändringar?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-27 20:43

Intressant artikel.

Jag tror definitivt att det vore läckert med en Macbook PRO i den nya metallen. Tror att man ska stå ut med sin nuvarande i minst ett år till så att man ser vad som händer på designfronten.

om man ska gå efter menyn tycker jag snarare det ser ut som om apple tänker börja skeppa bukar med win7...

Ursprungligen av gabriela:

om man ska gå efter menyn tycker jag snarare det ser ut som om apple tänker börja skeppa bukar med win7...

Nog dags för Apple att gå ifrån den rena aluminium-looken, börjar bli gammal nu.

Ursprungligen av keptang:

Nog dags för Apple att gå ifrån den rena aluminium-looken, börjar bli gammal nu.

..här gäller det att hänga med i svängarna!.. och att ha en bra buffert i ekonomin! men jovisst, gäller att hänga med i utvecklingen!;)

Ursprungligen av Engalunda:

..här gäller det att hänga med i svängarna!.. och att ha en bra buffert i ekonomin! men jovisst, gäller att hänga med i utvecklingen!;)

Framförallt ha en Apple-buffert på kontot.

Ursprungligen av gabriela:

om man ska gå efter menyn tycker jag snarare det ser ut som om apple tänker börja skeppa bukar med win7...

Vad är felet med att gå ifrån den rena aluminium-stilen till att bli lite innovativa och sätta en ny trend på produkterna? Det har knappast något med Windows 7 att göra. Har svårt att ens se hur den nya färgen har något gemensamt med Microsoft och Windows-produkten.

Vad det inte det här det gick snack om apple hade köpt rättigheterna till?

Hittade detta:

http://www.crunchgear.com/2010/08/09/apple-buys-out-liquidmetal-patents-to-stay-one-step-ahead-in-materials-game/

Ursprungligen av KillwithSkill:

Vad det inte det här det gick snack om apple hade köpt rättigheterna till?
Hittade detta:

Apple Buys Out LiquidMetal Patents To Stay One Step Ahead In Materials Game

Ja det står också i artikeln.

xtrem; Ang. edit och citera inte filmklipp, fixa så att filmklipp syns i iPad så man ens vet att en film finns där så det kan undvikas. Tack.

Senast redigerat 2011-01-29 12:37
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-27 23:46
Ursprungligen av ;:

Är det bara jag eller är inte menyerna oskarpa i en iPad på nya versionen?

Ursprungligen av lajo03:

Är det bara jag eller är inte menyerna oskarpa i en iPad på nya versionen?

Jag tycker meyerna ser väldigt bra ut här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-28 01:12
Ursprungligen av ;:

Det ska tydligen vara väldigt dyrt LM. Svårt och se att det kommer ersätta aluminium i Macbook Pro's.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-01-28 08:10
Ursprungligen av ;:

Ett ord beskriver detta: CRAP!

Om det kommer nya MBPs i denna färg kommer jag ju bli tvungen att uppdatera :/
Hoppas de nya paddorna och iPhone 5 kommer i den nya metallen också (Fast jag ska hoppa en generation på både iPhone och iPad eftersom jag redan har både och... men då ser man om det blir problem med metallen iaf så man vet tills det är dags att köpa

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-28 09:44
Ursprungligen av ;:

Det kan inte ha något samband med att webbplatsen numera är baserad på html5?

Ursprungligen av P1200VB:

Det kan inte ha något samband med att webbplatsen numera är baserad på html5?

Samband? Det resonemanget får du gärna utveckla lite...

Måste man ändra färg för att man går över till HTML5?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Samband? Det resonemanget får du gärna utveckla lite...

Måste man ändra färg för att man går över till HTML5?

hur skall man annars förstå att man har gått över till html 5?

De flesta har väl flash installerat ännu? Så hur vet jag om det jag ser är html 5? Jo media berättar det och du ser för nu har man ändrat färg

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

hur skall man annars förstå att man har gått över till html 5?
De flesta har väl flash installerat ännu? Så hur vet jag om det jag ser är html 5? Jo media berättar det och du ser för nu har man ändrat färg

Flertalet bryr sig inte om vilken teknik som ligger bakom. Däremot är det inte uppskattat att batteri dräneras snabbt.

Ursprungligen av ;:

Jäklar vad snygga dom skulle bli i Liquid Metal! Kul att man äntligen kan se om någon har en ny MacBook Pro - trött på att varje uppdatering ser likadan ut

Snyggt, ja, men jäklar vad jobbigt om man råkar tappa den i golvet, då åker den ju inte bara i golvet en gång utan upprepade gånger i över en minut Jag tycker demostraionen bevisar att det passar utmärkt till studsbollar eller biljardbollar men jag är itne övertygad om materialets förträfflighet som ett datorchassi hehe

Det hade dock varit coolt att slänga den i golvet ena sekunden för att ha den i armarna igen nästa när det studsat up igen. Undrar om det impar på brudarna?

Ja för det är ju därför vi använder, lever, andas och snackar datorer och olika metaller. För att fixa brudar.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-01-31 21:24
Ursprungligen av sjovall:

Ja för det är ju därför vi använder, lever, andas och snackar datorer och olika metaller. För att fixa brudar.

Hahaha! Det var det roligaste jag har läst på hela dan! Tack!

haha, ja preics
Det är antingen det, eller att ha en Ferrari på uppfarten, funkar lika bra

Skämt åsido så har jag svårt att tänka mig att man skulle kunna införa en helt ny metall (sam man dessutom själv äger) i sina datorer. Jag tycker att det låter som en väldigt dyr lösning och det känns inte som core-business att ta fram och forska i nya metaller. Aluminium är ett material som jag tror att man kommer att använda ett bra tag framöver då det är svårslaget i vikt kontra hållbarhet och stabilitet. Men det är bara min gissning. Det hade dock varit 200% i coolhetsfaktor om det blir sanning.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-01-31 21:32

Jag tror det är för att matcha med Lion, titta på iPhoto t.ex. jämför med hur det ser ut idag:
Apple - Mac OS X Lion

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-02-02 01:39
Ursprungligen av ;:

Ren Liquid Metal har ju ungefär samma nyans som alu, högglanspolerar man det så har det samma nyans som platinum, ser inte riktigt varför Apple isåfall skulle använda en sådan mörkgrå legering eller färg för att få den så skitigt grå.

Skulle nog gissa på att dom börjar använda det i större utsträckning i iPhone, iPad eller iPod först innan dom ger sig på att tillverka en hel laptop i materialet.

Ursprungligen av ;:

Jag tror isf att iPad skulle komma i LM, snarare än MBP. Men främst av allt tror jag det har med mjukvaran att göra. Jag menar, kolla på ramarna på fönstren i din mac. Ser ganska mycket ut som de i den förra menyn.

1
Bevaka tråden