Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker program som lägger till Replay Gain till FLAC

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något sådant med GUI till Mac OS?

Har tyvärr inget tips.

Men varför vill du använda replay gain när du har filerna i FLAC format?
Först sparar du musiken lossless och sen förstör den med replay gain..

musiken förstörs inte av replay gain. vill inte sitta och vrida på volymknappen hela tiden

Ursprungligen av Rom Raptor:

musiken förstörs inte av replay gain. vill inte sitta och vrida på volymknappen hela tiden

Var jag som skrev lite fel, musiken förstörs inte som att den komprimeras, men du ändrar möjligen ljudbilden som producenten vill att den ska vara.

Fast om du tycker att det låter bättre/helt ok så ska du såklart använda det.
Ljud är ju subjektivt.

Jag hittade inget program med GUI för Mac, men du kan göra det via metaflac från terminalen t.ex Replay Gain in Linux

Snubblade över detta idag: Play from sbooth.org

"Play currently supports playback of FLAC, Ogg Vorbis, Musepack, WavPack, Monkey's Audio, AAC, Apple Lossless, MP3 and various other audio file formats."

"Never touch your volume control again! Play supports replay gain, allowing files to play at a constant volume despite inherent differences in their loudness."

Står att Play stödjer Replay Gain. Innebär inte det att programmet bara kan spela upp filer enligt Replay Gain-taggar, eller kan det skapa sådana också? Det är bara det sistnämnda jag letar efter. Sitter inte på en Mac just nu, så jag kan inte testa själv.

Sitter inte heller vid en Mac för tillfället, men en snabb titt i programmets supportforum indikerar att det finns funktioner för att lägga till taggarna.

tack!

1
Bevaka tråden