Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktiva användare på AirPort Extreme

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 09:38

Hej,

jag har sökt runt lite här på forumet men inte riktigt funnit vad jag letar efter.

Jag har en Airport Extreme basstation som jag använder när jag ansluter mina trådlösa nätverksklienter till nätverket. Jag skulle vilja se vilka klienter som är inloggade mot min AirPort (gärna IP-adress och MAC-adress). Finns det något grafiskt gränssnitt / program för att se vilka klienter som är aktiva och använder Airporten, dels realtid med vore även bra med någon form av logg.

Det vill jag åxå veta!

- Slice -

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-02-15 13:18

Med tanke på att de flesta Netgear och D-Link har möjlighet att visa detta (typiskt under någon underhålls- eller status-meny) så borde ju även AE klara av detta också. Så - leta runt bland status- eller log-menyer eller så.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-08 14:18

Nej, nu har jag gett opp. Jag har letat och letat och försökt konfigurera min AirPort Extreme att kunna skicka ut information om trafiken i form av logg till textfil, syslog eller webgränssnitt. Men jag har verkligen inte lyckats. Är det någon som snappat upp hur eller var man kan logga saker i Airport kan nu ju gärna lägga ett inlägg.

Tråkigt att behöva säga det, men jag har nu satt opp ytterligare en router bakom min airport just för att sköta loggning av trafiken. Märkligt att det skall behöva vara så...

Nåja, nu har jag i alla fall koll på min nät igen.

Jag försöker bumpa den här då jag också är rätt intresserad. Har nämligen rumskompisar som möjligtvis använder mitt. Vill gärna kolla vilka jag ska sätta tidsgräns på.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2011-01-27 11:34
Ursprungligen av Dahl:

Tråkigt att behöva säga det, men jag har nu satt opp ytterligare en router bakom min airport just för att sköta loggning av trafiken. Märkligt att det skall behöva vara så...

Vad är det för typ av loggning du tycker det är självklart att en consumergrade-produkt såsom Apple Extreme ska ge dig? Du kan ju polla IF-MIB info via SNMP, förutom det tycker jag inte man kan begära så mycket mer.

Ursprungligen av johanf:

Vad är det för typ av loggning du tycker det är självklart att en consumergrade-produkt såsom Apple Extreme ska ge dig? Du kan ju polla IF-MIB info via SNMP, förutom det tycker jag inte man kan begära så mycket mer.

Du kan konfigurera Airporten att skicka loggen till en dator körandes syslogd också... Finns möjlighet att under avancerat-fliken fylla i IP-nummer till en syslogd-server.

Airport Monitor Utility kanske?
Truly Certifiable - Products

  • Medlem
  • Varberg
  • 2011-01-27 11:31

Detta funkar i Airport Utility. Välj din AE -> Manual Setup -> Advanced (knapp i toolbar) -> Logs and Statistics (knapp i nedre halvan) -> Wireless clients (flik). En snabbare väg som jag precis hittade är att klicka på texten "Wireless clients" på Summary-fliken.

Senast redigerat 2011-01-27 12:21

Kul att ni börjar kommentera ett fem år gammalt inlägg( #4). Kanske airportprogramvaran har hunnit ändras sedan det skrevs.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-01-27 14:55
Ursprungligen av Niklas99:

Kul att ni börjar kommentera ett fem år gammalt inlägg( #4). Kanske airportprogramvaran har hunnit ändras sedan det skrevs.

Nu va det ju så att frågan inte var besvarad och en användare ville veta svaret så det var helt rätt att fortsätta i befintlig tråd och inte skapa en ny. Åldern på tråden spelar ingen roll.

Ursprungligen av kainen:

Nu va det ju så att frågan inte var besvarad och en användare ville veta svaret så det var helt rätt att fortsätta i befintlig tråd och inte skapa en ny. Åldern på tråden spelar ingen roll.

Jag sa inte att det var fel. Jag sa att det var kul. Jag menade inte alls att vara gnällig eller göra mig lustig på någons bekostnad. Men nog om det.

1
Bevaka tråden