Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppdaterar sin hemsida

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-26 09:35
Ursprungligen av ;:

Liten miss i designen gällande order "Sökning", oläsbart nästan.
Påverkar inte mig, förutom att det ser fult ut, men en förstagångsbesökare missar kanske sökfältet..

  • Medlem
  • Solna
  • 2011-01-26 10:24
Ursprungligen av ;:

Känns lite som en försämring. Den förra var tydligare kan jag tycka.

Edit: Klickade på sök - trevlig funktion med att hela menyn är elastisk.

Ursprungligen av ;:

Apple har ofta varit en förebild för världens webbdesigners - varje gång dom bygger om sajten så ser man hur hundratals (tusentals) sajter långsamt börjar vrida sin design närmare den nya Applestilen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-26 10:29
Ursprungligen av ;:

Nu förstår jag inte riktigt vad keptang menar då jag inte ser något ord med sökning i menyn.

Jag gillar den nya menyn mycket bättre än den gamla. Känns fräsch och en bra uppdatering till den gamla statiska menyn som fanns där innan.

Känns som de uppdaterat designen där vi kanske ser lite mer grafiskt om hur 10.7 kan tänka sig se ut i menyner (?).

Ursprungligen av 20hz:

Nu förstår jag inte riktigt vad keptang menar då jag inte ser något ord med sökning i menyn.

Jag gillar den nya menyn mycket bättre än den gamla. Känns fräsch och en bra uppdatering till den gamla statiska menyn som fanns där innan.

Känns som de uppdaterat designen där vi kanske ser lite mer grafiskt om hur 10.7 kan tänka sig se ut i menyner (?).

När du går in i "Store" så ser du ordet Sökning i sökfältet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-26 11:47
Ursprungligen av keptang:

När du går in i "Store" så ser du ordet Sökning i sökfältet.

Aaaah... såg det! Nej det var inte direkt snyggt

  • Medlem
  • 2011-01-26 15:44

Av någon anledning gillar jag menyraden som "glider ner" när man kommer in på hemsidan. Säkert inte första gången jag sett det på en hemsida, men det är första gången jag tänkt på det.

Till höger i "meny raden"

Där ser ni söknings rutan, lite väl mörk!

Ursprungligen av Peppe:


Inte direkt snygg meny, men den fungerar.

Och vad kör du för webbläsare?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-26 21:15
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Och vad kör du för webbläsare?

Det spelar nog ingen roll. Apple bör ju göra en hemsida som funkar, även på IE om så krävs. Kan ju vara nån pc-farbror som kåtat upp sig på mac, och blir misstänksam när ett företag som går plus 2 miljarder $ i månaden inte kan fixa en sida som fungerar som man förväntar sig om man inte har rätt webbläsare. Eller helt enkelt tror att det är nån fejksida.

Ursprungligen av ibish:

Det spelar nog ingen roll. Apple bör ju göra en hemsida som funkar, även på IE om så krävs. Kan ju vara nån pc-farbror som kåtat upp sig på mac, och blir misstänksam när ett företag som går plus 2 miljarder $ i månaden inte kan fixa en sida som fungerar som man förväntar sig om man inte har rätt webbläsare. Eller helt enkelt tror att det är nån fejksida.

Personligen så tycker jag att denna pc-farbror bör installera senaste versionen av Firefox eller annan webbläsare som faktiskt följer HTML-standard och inte föredrar något "lull-lull". Tänk om Apple skulle ha särskilt stöd för alla mängder av dåligt utformade webbläsare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-26 21:31
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Personligen så tycker jag att denna pc-farbror bör installera senaste versionen av Firefox eller annan webbläsare som faktiskt följer HTML-standard och inte föredrar något "lull-lull". Tänk om Apple skulle ha särskilt stöd för alla mängder av dåligt utformade webbläsare.

ja, men det är därför han heter pc-fabror, för att han inte fattar bättre.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2011-01-26 21:40
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Och vad kör du för webbläsare?

Jag kör Safari 5.0.3

Jag kollade lite närmare, matar jag in apple.com så ser menyn bra ut men adressen från screenshoten är apple.com/startpage vet dock inte hur jag fick den adressen.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-01-26 22:20
Ursprungligen av ;:

De har gått loss med lite HTML5 ser det ut som.

Ojdå, man ser visst inte så många kommentarer när man läser artikeln. Såg nu att det var old news... Även på MacWorld nu...

Senast redigerat 2011-01-26 22:42
Ursprungligen av ;:

Speed-animationerna under 'Mac' och 'iPod' är ju lite fina. Speciellt när man byter under meny i 'Mac' från 'Mac-datorer' till 'Program' t. ex. Sidan känns också över lag snabbare än någonsin > > >>>>> · <<<< < <

1
Bevaka tråden