Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker en kalender som är bättre än iCal?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-26 08:31

Hej

Söker en kalender att ha på datan som har lite mer möjligheter till to do-listor och liknande. iCal är trevligt men lite omständigt och statiskt tycker jag. Någon som har koll på några alternativ?

Vill gärna ha en på datorn, inte nätbaserad, testat googles och så men det klickar inte...

Tack

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-26 09:21

Hakar också på här då jag söker precis som du efter en kalender bättre en iCal (men som inte är nätbaserad, fast som gärna får synka sig med iPhone/iPad). Hoppas det var okej att jag smög in mig i tråden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-26 09:42

Smyg på du bara.... Letat som tusan men hittar inte ett enda vettigt alternativ.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2011-01-26 10:25

Kan rekommendera BusyCal som jag kört i ett par år nu. Den uppför sig som en iCal pro-variant kan man säga. Syncar till ev. Google-konton (om man vill!) och verkar även använda samma databas som iCal eftersom att den synkar med min iPhone när jag kopplat in den i datorn.

Sedan finns andra fina finesser som väder (snyggt och prydligt) m.m.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-26 11:09

Strålande, tack. Ska undersökas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-26 11:12

Det tog cirka en minut innan jag bestämde mig. Precis vad jag vill ha. Strålande. Tack.

Hörrö Mcus! Kolla upp den här nu...

Som sagt har själv kört Busycal i över 2 år och det är det givna alternativet. Det är helt enkelt snyggare och bättre än iCal och medför ingen inlärningskurva alls.

Jag kör Google eftersom den kommer jag åt från alla mina enheter. Telefon, laptop, iPad, stationär dator. Dessutom har alla mina vänner Google calendar oxå så jag ser deras event samtidigt vilket är sjukt bra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-26 18:20

Nu har jag testat Busycal i ett par timmar och den känns helt ok. Saknar lite bättre möjlighet till anteckningar, skulle vilja ha det i samma program som kalender, lite to do listor och så. Sen är varje dag hilightad mellan typ kvart över 8 till strax efter 16 som jag inte fattar varför...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-26 23:51

Åh, spännande! Ska definitivt spana in Busycal :). Återkommer med synpunkter.

1
Bevaka tråden