Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka om bild och ljud i VLC och Airfoil

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Försöker spela upp en .avi film i VLC via Airfoil till Airport Express men ljudet ligger efter bilden. Hur gör jag för att synka om bild och ljud i VLC (eller något annat program)?

Svara gärna omgående då jag sticker på semsester imorgon..

Man går in på inställningarna i VLC och ändrar när ljudet ska komma, före eller efter bilden. Jag läste de exakta talen någonstans, ska leta, men annars går det ju att testa sig fram. Jag tror också man kan skifta millisekunder/sekunder fram/bak på ljudet med några knappar av följande (prova dig fram)ö, l, k, j, h, g, m, n, b, o, i, u, y.

Lycka till.

Edit.
Hittade ett forum om något sådant:

http://forum.videolan.org/viewtopic.php?p=70466&sid=3113769152e4f78a6e4f66c6ea39dfd6

Jag tänkte fel, det var subtiteln som förflyttades..

Senast redigerat 2006-07-16 17:45

Klicka i rutan Avancerat (Advanced) i Inställningsmenyn (Preferences), sen under Audio finns det då ett reglag för att reglera synkroniseringen. Hoppas det hjälpte!

"go to the VLC preferences>input/codecs>access modules>file. make sure the advanced checkbox is checked so you can see the "caching value in ms" field. set this to something larger than the delay you want (i used 3000). after making that adjustment and saving i could hit the "f" key during playback until the delay was set to -2400ms. the adui is all synched up! i then set the default delay in the VLC preferences>audio to -2400 so it starts this way."

Tackar ödmjukast för all hjälp, har inte hunnit prova än men blev väldigt glad för de snabba svaren.

tack från mig också sitter o tittar på min nya mitsubishi hc-1100 o njuter

Det funkar inte, händer ingenting när jag ändrar värderna! vafaan.

Ursprungligen av Ludde57:

Det funkar inte, händer ingenting när jag ändrar värderna! vafaan.

Kom ihåg att du får göra ganska stora justeringar för att det ska märkas. Har du gjort det?

1
Bevaka tråden