Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem - Audiomedia III på G4 sawtooth

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft frekventa systemkrascher sedan jag installerade ett Audiomedia III kort i min G4 (sawtooth). Vet inte om det var bättre innan eftersom jag skaffade kortet ungefär samtidigt som jag skaffade datorn, men jag ville mest höra efter om det är någon annan som har liknande erfarenheter.

Jag kör senaste MacOS 9, mest beroende på att jag inte har någon licens för Cubase till MacOS X. En vacker dag blir det en uppgradering.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-06-09 15:08

Det här kanske kan vara till lite hjälp?

Exakt som Nillon påpekar. Är AudioMedia III kortet uppgraderat? De äldre korten behöver skickas in för en uppgradering. Detta görs via fitzpatrick om jag inte minns helt fel. Jag hade ett AudioMedia III en gång i tiden och gjorde uppgraderingen som kostade c.a 800 kronor.

Däremot så tror jag inte att det finns drivrutiner till OSX, och jag tror inte att det kommer några heller eftersom kortet har ett par år på nacken. (Har iofs inte kollat på ett år, det kanske har hänt något hos digidesign sen sist....)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nillon
Det här kanske kan vara till lite hjälp?

Jag ska titta på mitt kort för att se vad det står. Tack för tipset!

1
Bevaka tråden