Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa lösa Macbook Air gångjärn

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-02-21 20:14

Någon som vet om det går att köpa gångjärn löst till denna dator? Var i så fall?
Eller är det bara begagnade på ebay för 100$++ som gäller?

Förlängda garantin gäller inte på skrothögen jag vill fixa till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-25 15:09

Apple Care eller vanliga garantin hjälper alltså inte för att fixa de lösa gångjärnen?? Tänkte precis ta och lämna in min.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-02-25 21:51

Skärmen på denna dator är kantstött och bucklig och då gäller inte den förlängda garantin.
Tänkte om någon firma sålde de nya gångjärnen löst så jag kan sprätta upp skärmen och byta för några få hundralappar. Appleteknikern kunde tydligen inte beställa hem dem löst utan det var bara hela skärmar i så fall och det vill jag inte kosta på datorn.

Men är din MBA hel och fin i övrigt ser jag inga konstigheter att du skulle bli nekad på att få skärmen utbytt på Apple Care eller förlängd garanti.

Enligt Global Service Exchange (Apples servicehemsida där man beställer delar till reparationer) listar inte gångjärnen över huvud taget som en reservdel, utan det är hela skärmen som måste bytas bara för att få gångjärnen reparerade.

Tyvärr så kan som sagt inte ens en serviceverkstad beställa dessa för dig även om dom skulle vilja så det är nog bara att du försöker hitta en slaktad MBA eller en helt förstörd maskin som du kan ta delar ifrån om du vill ha dessa utbytta.

De e nu en RepRap skulle vara bra att ha. Skriv ut nya gångjärn...

Ursprungligen av bjelkeman:

De e nu en RepRap skulle vara bra att ha. Skriv ut nya gångjärn...

Lite sent svar men ge mig en ritning så skriver jag ut dessa på min Makerbot...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-17 17:24

Hur gick det...

hittade du några?

  • Oregistrerad
  • 2011-01-19 14:31

Undrar samma. Min är en 2008 modell. Köpte den beg. Har Apple någon förlängd garanti för denna, att fixa gångjärnen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-23 13:05

Det verkar dock som att problemet är väl utvecklat och att apple byter trasiga gångjärn. Dock på Case to case basis!

Apple - Support - Discussions - Apple macbook air hinge defect -closing ...

  • Oregistrerad
  • 2011-01-23 15:31

På kullander sa de att de finns för nuvarande livstids garantiärende på gångjärnen på mba. Det var bara att lämna i datorn så var den klar efter ca 5 dagar.

Lösa gångjärn vill man väl inte ha?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-27 20:02

Lämnade in min MBA hos Inlife/Digital inn/Sveavägen i tisdags för att kolla över gångjärnen och se om det gick på garantin.
Idag vid 12.00 så fick jag ett sms om att skärmen var utbytt och fungerade.
Snabbare garantiärende får man leta efter!
Grymt trevliga tjejer i service disken också!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-28 10:19
Ursprungligen av atomlab:

Lämnade in min MBA hos Inlife/Digital inn/Sveavägen i tisdags för att kolla över gångjärnen och se om det gick på garantin.
Idag vid 12.00 så fick jag ett sms om att skärmen var utbytt och fungerade.
Snabbare garantiärende får man leta efter!
Grymt trevliga tjejer i service disken också!

Vi ligger på ca. 3 dagars servicetid, men det beror mest på att det tar såpass lång tid att få hem delarna från Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-28 22:31

impressive! Då är det inte dåligt att ni kunde kapa min service med 33%. Hur som helst så är Sveavägen nästa ställe jag lämnar in saker på. För köper gör jag redan. Tack och bra arbetat.

1
Bevaka tråden