Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En milijon sålda program på Mac App Store

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vattholma
  • 2011-01-07 16:24
Ursprungligen av ;:

Jag är inte ett dugg förvånad.

Ska bli intressant hur lång tid det tar innan dom når en miljard. Innan året är slut skulle jag säga

Jag retar mig alltid på dessa rapporter om miljoner hit och miljarder dit. Vad innebär en miljon sålda apps? Det går liksom inte att greppa, ungefär som när Jobs hivar ur sig att det sålts x antal låtar eller apps sedan bla bla bla. Finns det siffror på antal besök i butiken, eller något annat som en "en miljon sålda program på Mac App Stores" går att relatera till?

Ursprungligen av Striberger:

Jag retar mig alltid på dessa rapporter om miljoner hit och miljarder dit. Vad innebär en miljon sålda apps? Det går liksom inte att greppa, ungefär som när Jobs hivar ur sig att det sålts x antal låtar eller apps sedan bla bla bla. Finns det siffror på antal besök i butiken, eller något annat som en "en miljon sålda program på Mac App Stores" går att relatera till?

Blir det enklare att greppa om man säger "en miljon BESÖK i butiken"? Det enklaste är väl annars att titta på Apples resultat, de säljer många appar och tjänar ruskigt mycket pengar.

Jag var ute efter hämtade apps/besök, sålda apps per såld iOS-enhet eller något sådan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-07 17:52

Rubriken stämmer inte riktigt. Apples press-release talar om en miljon nerladdade apps. Inte sålda. Eftersom en hel del appar är gratis är det en skillnad.

Fast jag tycker det låter som en bra start även med 1M nedladdningar.

Ursprungligen av ;:

Idag passerade Apple 10 miljarder sålda apps på App Store...

Ursprungligen av Björnström:

Idag passerade Apple 10 miljarder sålda apps på App Store...

Var det inte miljoner?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-01-22 16:48
Ursprungligen av keptang:

Var det inte miljoner?

Miljarder

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-22 21:13
Ursprungligen av Björnström:

Idag passerade Apple 10 miljarder sålda apps på App Store...

...alltså inte Mac App Store som denna tråd handlar om.

Utan App Store. För iOS.

Ursprungligen av pesc:

...alltså inte Mac App Store som denna tråd handlar om.

Utan App Store. För iOS.

Det förklarar siffran, inte undra på att jag vart förvirrad ang. miljarder.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-22 22:46

Jag är en i den miljonen. Jag köpte Aperture för 599:- Ett fynd.

Tror nog att jag har över femtio appar i min iPhone - så visst har man bidragit.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-23 09:17
Ursprungligen av ;:

App Store = iOS

Mac App Store = MacOS Apple - App Store - Köp, hämta och installera appar skapade för Mac.

1
Bevaka tråden