Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac och plex på en tv. Inställningar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ovanåker
  • 2011-01-21 06:01

just nu har jag ju så att jag har teven som utökat skrivbord. och har dragit plex dit och gjort det till helskärmsläge. och så att det startar med apple remote. MEN, det dryga är att om jag skulle starta plex utan att jag har teven igång med rätt ingång på. så startar plex på datorn. och då måste jag göra om hela proceduren sen med ljudinställningar och kalibrera bildskärmen och sånt. det tycker jag var väldigt drygt.

är det någon som vet något bättre sätt som jag kan koppla på så att det fungerar smidigare? eller är det bara så att jag inte får starta plex utan att ha teven igång?

  • Medlem
  • 2011-01-22 15:16

Ingen aning tyvärr. Men om du har en iOS-enhet kan jag rekommendera Plex-appen. Då kanske du kommer runt det problemet och slipper köra med dubbla skärmar?

  • Medlem
  • Solna
  • 2011-01-27 13:32

Om du inte är beroende av iMac-skärmen samtidigt som Plex är igång så kan jag rekommendera att köra skärmdubblering. Vet dock inte om detf inns nåt sätt att att auto-dimma just imacskärmen till 0. Kör MacBook till tv:n på det viset, men då dimmar jag ned skärmen manuellt varje gång.

Har själv en imac 27" och sedan kör plex till Tv:n. Funkar prima. Använder programmet Think för att dimma ner skärmen. Har inga problem med att starta plex innan Tv:n är igång..

Freeverse: Mac: Games & Apps: Think

1
Bevaka tråden