Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilfäste när man redan har en sladd?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hello!

I min nya bil så sitter en stereo med en färdig sladd för att koppla in iphonen.. Dock så vore de ju najs med ett fäste där man kan trycka fast den o samtidigt få sladden inkopplad (typ docka) Finns det något sådant fäste eller är det till o köpa ett fäste som har redan en kontakt som jag kan koppla in i min stereo som gäller?

Det står även när jag kopplar in telefonen att "laddning med detta tillbehör stödjs ej". Det vor eju najs att kunna ladda också, hur får man det att fungera?

/J

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-20 16:52

Är det en 30-pins Dock-connector du har i din bil eller talar du om en vanlig 3,5mm stereoingång?

Om det är det senare så hade jag rekommenderat dig att köpa TomTom Car Kit, fantastiskt bra. Hållaren är aktiv, innehåller i sig själv en GPS som förstärker, den har BT, den har 3,5mm stereoutgång och givetvis utgång för laddning av telefonen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-20 17:50
Ursprungligen av zinned:

Är det en 30-pins Dock-connector du har i din bil eller talar du om en vanlig 3,5mm stereoingång?.

Eftersom han får ett meddelande borde det vara dockkontakten...
Navigon har en enkel hållare, kontakten måste du dock fästa själv.
Brodit gör hållare till "allt", de har hållare där du kan ha kontakten fast monterad.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-20 18:03

har själv en brodit där man kan fästa en kabel. Var observant på måttet på deras sida bara. Passar inte alla kablar.

Detta torde väl vara på rätt spår? http://www.dustinhome.se/pd_5010331310.aspx

Men på brodits sida står det 3GS om ovanstående, men på dustin bara 3G.. hrm

Yes. dockkontakt it is. Får kolla på brodits sida o se om jag hittar nåt lämpligt. Hur är det med laddningen då? Är det nåt man kan fixa eller är det stereon som är problemet?

Kanske bättre att byta stereo helt o hållet om ja ändå vill ha en som laddar. Men fäste måste man väl iof ha hur som helst..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-20 18:50
Ursprungligen av Johan S:

Det står även när jag kopplar in telefonen att "laddning med detta tillbehör stödjs ej". Det vor eju najs att kunna ladda också, hur får man det att fungera?

Johan,

Din bil verkar vara utrustad med en dockningskontakt av den äldre typen, som inte ger laddning på modernare iPods eller iPhones. Runt 2008 modifierade Apple kontakten en aning, varvid äldre laddare inte längre stödjs av nyare enheter.

För att få laddning till din moderna(re) iPhone bör en:

Charge Converter

...eller en:

Scosche passPORT billaddningsadapter

…vara lösningen.

Mer om detta finns i ex.v. denna tråd…

Lycka till,

- Torkel

Senast redigerat 2011-01-20 19:06
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-20 19:05

Jag tycker att dem smidigaste o snyggaste lösningarna är dem som sitter med en justerbar arm i cigaretteuttaget. Problemet är att jag har svårt att hitta en sån som bara är hållare. Dem flesta har någon FM sändare samt att dem laddas samtidigt vilket innebär att kontaken inte är "ledig". Så om någon vet någon sådan så får ni gärna hojta till.

T.ex. en sådan här fast då där kontakten i telefonen inte är "upptagen" eller blockad.

Puro bilhllare med FM-sndare & billaddare - iPhonebutiken.se

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-21 09:20

FM-sändare? Err...mitt tips - strunta i sådana. Sämre ljud får man leta efter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-21 17:15
Ursprungligen av zinned:

FM-sändare? Err...mitt tips - strunta i sådana. Sämre ljud får man leta efter.

Om du hade läst mitt inlägg en andra gång så hade du nog förstått att jag letade efter den typen av hållare som jag länkar till men UTAN FM sändaren och där det finns plats att koppla in separat sladd i dock-kontakten.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-21 16:55

Jag personligen tycker att min lösning är oslagbar..

Jag har detta i min Peugeot 407 SW med aux-ingång:
En Broditbygel som passar min bil.
En hållare till 3GS (jag har iPhone 4 nu och den sitter också bra) iPhone 3GS hållare, aktiv.
Samt denna som är helt outstanding. Laddar samtidigt, går att styra med fjärren som medföljer, LiquidAUX™ for iPhone and iPod - K33429US - Kensington

Dom har även en med "bygel" som sitter från cigguttaget. Inget för min bil direkt men det passar väl några bilar. LiquidAUX™ Deluxe for iPhone and iPod - K33430US - Kensington

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-22 21:20

Korrekt, jag missuppfattade...My bad, ber om ursäkt.

Läste rubriken slarvigt först.

"Bilfäste när man redan har en sladd?"

Trodde på nåt vis att trådskaparen undrade efter körtekniker att återfå kontroll på ett fordon efter en sladd...

Ibland blir det fort och fel.

1
Bevaka tråden