Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Forumet visar endast fem sidor i "Nya inlägg" trots att det finns fler

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fortfarande samma problem med att Nya Inlägg bara visar fem sidor olästa inlägg även om man har fler.

Ursprungligen av Capeman:

Fortfarande samma problem med att Nya Inlägg bara visar fem sidor olästa inlägg även om man har fler.

Nä. Det har faktiskt aldrig varit en bugg. Inte läst svaret på din fråga i moderatorforumet?
http://www.99.se/moderatorer/284018-99mac-4-10-buggar-osnyggheter.html#post1963911

Ursprungligen av Björnström:

Nä. Det har faktiskt aldrig varit en bugg. Inte läst svaret på din fråga i moderatorforumet?
http://www.99.se/moderatorer/284018-99mac-4-10-buggar-osnyggheter.html#post1963911

Nej, jag hade inte hunnit se svaret, är lite till och från i samband med flytt just nu. Jag har svarat i det forumet, tycker fortfarande det är ett fel.

Ursprungligen av Björnström:

Nä. Det har faktiskt aldrig varit en bugg. Inte läst svaret på din fråga i moderatorforumet?
http://www.99.se/moderatorer/284018-99mac-4-10-buggar-osnyggheter.html#post1963911

Men om det faktiskt finns 15 sidor och det står "1 av 5" så måste det väl ändå vara en bugg.

När man kommer till sid 2, så står det helt plötsligt "2 av 6".
Och på sid 3, så står det "3 av 7".
Och på sid 4, så står det "4 av 8".
Och så fortsätter det - 5 av 9, 6 av 10, 7 av 11, osv.

Det ska stå "1 av 15" redan från början, annars behöver man inte ange sidantalet.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Men om det faktiskt finns 15 sidor och det står "1 av 5" så måste det väl ändå vara en bugg.

När man kommer till sid 2, så står det helt plötsligt "2 av 6".
Och på sid 3, så står det "3 av 7".
Och på sid 4, så står det "4 av 8".
Och så fortsätter det - 5 av 9, 6 av 10, 7 av 11, osv.

Det ska stå "1 av 15" redan från början, annars behöver man inte ange sidantalet.

Fibonaccis talföljd spelar in här tror jag.

Ursprungligen av Björnström:

Fibonaccis talföljd spelar in här tror jag.

Jag vet inte vad som spelar in, vet bara att jag tycker det är en bugg att det står fel antal sidor. Man ska inte behöva klicka sig fram till sidan 14 eller vad det nu blir för att inse att man har 15 sidor som är olästa. Då kan man som sagt var lika gärna ta bort "... av 5" precis som Jesper skriver.

I övrigt är sidan ett stort lyft i och med 4.1, ser mycket mer behagligt ut! Bra jobbat!

Ursprungligen av Björnström:

Fibonaccis talföljd spelar in här tror jag.

Nej, tveklöst en bugg.

Om det finns 15 sidor så ska det stå "1 av 15", "2 av 15", "3 av 15", osv

"1 av 5", "2 av 6", "3 av 7", osv är ju bara fel.

Problemet finns på vBulletin Community Forum också...det är inte relaterat till 99mac.

Vi har buggrapporterat hos vBulletin och det borde komma en fix i senare versioner.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-01-24 12:10

Alltså är vi alltså utelämnade till vBulletins releaseschema för detta, och tyvärr "kommer det när det kommer" så att säga.

Ok, bra info, tack!

1
Bevaka tråden