Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första tråden startad i 99mac iPhone app!

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tro det eller ej - det fungerar

Super!

åäö fungerar lite taskigt i rubriken ser jag

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-18 21:34
Citat:

Första tråden startad i 99mac iPhone app!

Det börjar ju bra.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det börjar ju bra.

//Rob

Haha - minst sagt! Men app:en är på svenska (till största delen) och det fungerar rätt bra. Har redan hittat lite buggar så det blir rapportering imorgon bitti. Supernajs att ha en 99mac app i min iPhone hursomhelst - så mycket smidigare att hålla koll på vad som händer. App:en startar med "dagens aktiva"...

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-01-18 21:35

Jag =F5lskar lukten av QP p=E5 morgonen!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-18 21:47

När tror du att man får se appen i AppStore?

Ursprungligen av zinned:

När tror du att man får se appen i AppStore?

Det verkar ju som att det finns lite buggar (se rubriken) som vi nog bör fixa annan alla startar en massa konstiga trådar - eller hur?
Jag kontaktar utvecklarna imorgon bitti med en bugglista och jag skulle tro att det går hyggligt fort att fixa dom här grejerna.

Vi är första sajt som lanserar app:en på Svenska (Mantaray tog fram svenska språkfilerna och är alfa-testare för vBulletin) så det är därför sånt här dyker upp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-18 22:05
Ursprungligen av Björnström:

Det verkar ju som att det finns lite buggar (se rubriken) som vi nog bör fixa annan alla startar en massa konstiga trådar - eller hur?
Jag kontaktar utvecklarna imorgon bitti med en bugglista och jag skulle tro att det går hyggligt fort att fixa dom här grejerna.

Vi är första sajt som lanserar app:en på Svenska (Mantaray tog fram svenska språkfilerna och är alfa-testare för vBulletin) så det är därför sånt här dyker upp.

Jo, givetvis förstår jag det Jag tänkte mer på vad för tidsperspektiv vi egentligen talar om...typ en vecka, månad eller flera månader.

Ursprungligen av zinned:

Jo, givetvis förstår jag det Jag tänkte mer på vad för tidsperspektiv vi egentligen talar om...typ en vecka, månad eller flera månader.

Jag utgår ifrån att buggarna är enkla att fixa (gissar att dom inte ens testat med åäö innan) och att vi har en build inskickad till AppStore inom en vecka. Sen är det upp till Apple

Jag och Arvid har varsin version av 99mac app:en (knutna till våra UDID så dom går inte att skicka vidare) som vi ska buggtesta under morgondagen och skicka in en lista på vad som måste fixas.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-18 22:58
Ursprungligen av Björnström:

Jag utgår ifrån att buggarna är enkla att fixa (gissar att dom inte ens testat med åäö innan) och att vi har en build inskickad till AppStore inom en vecka. Sen är det upp till Apple

Jag och Arvid har varsin version av 99mac app:en (knutna till våra UDID så dom går inte att skicka vidare) som vi ska buggtesta under morgondagen och skicka in en lista på vad som måste fixas.

Ni behöver ju fler betatestare.... Och ni får väl skicka ut 100 st enligt Apple....

Ursprungligen av kenjon:

Ni behöver ju fler betatestare.... Och ni får väl skicka ut 100 st enligt Apple....

Haha - problemet är att ALLA kan tänka sig att vara betatestare så länge det inte innebär jobb. Om du tvingas lägga några arbetsdagar (så du inte kan gå till jobbet) på att verkligen testa grejer om och om igen så är det inte så skoj och då har vi plötsligt inga betatestare kvar

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-18 23:15
Ursprungligen av Björnström:

Jag utgår ifrån att buggarna är enkla att fixa (gissar att dom inte ens testat med åäö innan) och att vi har en build inskickad till AppStore inom en vecka. Sen är det upp till Apple

Jag och Arvid har varsin version av 99mac app:en (knutna till våra UDID så dom går inte att skicka vidare) som vi ska buggtesta under morgondagen och skicka in en lista på vad som måste fixas.

Kommer den finnas tillgänglig i alla App Stores eller bara i Sverige?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Kommer den finnas tillgänglig i alla App Stores eller bara i Sverige?

//Rob

Jag ser ingen anledning till att den bara skulle ligga på Svenska AppStore?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-18 23:07

Sign me up;)

Skrivet i Kronobergsparken. Det är kallt.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-19 21:38

Låter ju bra det här. Ska bli kul när den släpps. Screenshots? Kommer den även fungera på iPad eller enbart iPhone?

Ursprungligen av Cokey:

Låter ju bra det här. Ska bli kul när den släpps. Screenshots? Kommer den även fungera på iPad eller enbart iPhone?

Vi kommer med test så fort vi raderat buggarna. Adrian och Klarabara satt och buggtestade i typ fem timmar idag och fick ihop en liten lista som vi skickat till utvecklarna. Det var inga enorma grejer utan mest skönhetsgrejer. Arvid håller på att reda ut varför åäö problemet uppstår samtidigt. Vi har två 99mac appar nu (två UDID - min och Arvids iPhone).

Vi uppdaterar 99mac till senaste versionen av vBulletin på fredag (släpptes för några dagar sedan) och då uppdateras även API:t för mobila enheter. Med lite tur så dödar det åäö-buggen av sig själv.

Hursomhelst är det ett jäkla tempo på kontoret även om ni börjar bli vana med uppdatering varje fredag och ett helt utvecklingsteam som bara sysslar med 99mac

Den här ser jag verkligen fram emot!

EDIT: Jag har förresten inget jobb att gå till, så jag kan gärna vara en betatestare.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-19 22:48

Låter grymt. Ni gör ett jäkla bra jobb måste jag säga.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-19 22:59

Jag jobbar på ambulansen, så jag har mycket "dötid".

Ursprungligen av kenjon:

Jag jobbar på ambulansen, så jag har mycket "dötid".

"dötid" har de väl bara på bårhuset?

Himla kul med app, det laggar och hackar friskt när man skriver från iPhonen så den är efterlängtad.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-02-09 15:16
Ursprungligen av kenjon:

Jag jobbar på ambulansen, så jag har mycket "dötid".

Är det inte bårhuset som har det? ;D
Hoppas det går framåt med appen, ser fram emot den

Det som kommer att bli frustrerande är när vi är redo att släppa appen och så ska vi vänta på att den ska godkännas av Apple

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-20 11:04
Ursprungligen av Adrian B:

Det som kommer att bli frustrerande är när vi är redo att släppa appen och så ska vi vänta på att den ska godkännas av Apple

I och med åäö buggen kommer den inte att godkännas.

//Rob

Vill bara berätta att jobbet med 99mac app:en går bra och vi är inne på fjärde rundan av betatestning/feedback/ändringar. Har fått igenom i princip allt vi önskat så här långt vilket innebär att app:en kommer vara helt på svenska vilket inte var ursprungsplanen.

Idag skickar vi in beskrivningstexterna till AppStore etc så det närmar sig

Ursprungligen av Björnström:

Vill bara berätta att jobbet med 99mac app:en går bra och vi är inne på fjärde rundan av betatestning/feedback/ändringar. Har fått igenom i princip allt vi önskat så här långt vilket innebär att app:en kommer vara helt på svenska vilket inte var ursprungsplanen.
Idag skickar vi in beskrivningstexterna till AppStore etc så det närmar sig

Det ska bli oerhört intressant att se resultatet. Jag har tröttnat lite på att använda Safari för att läsa och besvara trådar då det ofta leder till vissa fördröjningar av text etc. då man skriver.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-01-29 13:26

Första inlägget med den uppdaterade iPhone Appen! Hoppas på att åäö fungerar den här gången!

Ursprungligen av Arvid:

Första inlägget med den uppdaterade iPhone Appen! Hoppas på att åäö fungerar den här gången!

Nej, inte speciellt bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-29 15:09
Ursprungligen av Arvid:

Första inlägget med den uppdaterade iPhone Appen! Hoppas på att åäö fungerar den här gången!

Lycka till, nästa gång.

//Rob

Bevaka tråden