Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker programguide för EyeTv

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min ett års prenumeration för tablån har gått ut, och nu undrar jag om det finns några gratisvarianter?
Om det finns, berätta gärna hur ni gjorde (om det nu är krångligt) för att få in dessa.
Ska jag betala för tjänsten, vilken ska jag då köpa? Den ska ju så klart ha svenska kanalers tablåer.

Jag har sökt i forumet utan att hitta något som kunde hjälpa mig.

Tack på förhand

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-19 15:40

Öppna Eye-TVprogram under menyn fönster i Eye-TV. Högst upp på sidan till höger om eyetv loggan fins en knapp, om du trycker på den ska du välja "uppdatera DVB-programguiden. Klart.

Det funkar inte så som du skriver, jag måste ju fortfarande ha en prenumeration på en tv-tjänst. Och finns det en är gratis så är ju det bäst. Annars får jag köpa en som sista utväg. Skönt kunna trycka på en knapp för programmera inspelning. Nu kör jag allt manuellt och har ingen tablå två veckor framåt. Det är det jag vill. Infon om programmet när det väl körs finns. Vad programmet heter och vilken tid det går. Inget annat.

Om du får det att funka, vad har du då för prenumeration på guide?

Edit: Har försökt välja Tv Guide under kanaler. Då kommer det upp en ruta att det är fel postnummer.

Jag använder detta ruby scriptet : körs från terminalen :

https://gist.github.com/10779

Du får editera vilka kanaler du vill ha ( det står lite info i scriptet hur du gör för att lägga till de kanaler du har ).

Tack! Men jag är ingen hejare på terminalen. Kan jag slippa det så är jag glad. Men tack för tipset, om inte jag kör den så kan ju andra ha användning den.

Ja, du kan ju lägga den att gå automatiskt ( står i början av beskrivningen hur du gör via "cron" ), så.. det är lite småhackande för att få till kanalerna men sedan fungerar det klockrent - och gratis...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-19 17:07

Det funkar och har funkat för mej i många år och jag har ingen prenumeration och har aldrig haft någon. Är du säker på att du trycker rätt knapp? Du måste först gå till Programguide under BIBLIOTEK sedan den nedre av uppdatera menyerna, den med DVB. Fungerar klock-rent här.

Vad står det i rullistan under tjänst hos dig. Där har jag valt TV Guide och inte den som visas. Bara för att dölja min epost här. Och jag har precis gjort som du skriver. Ingen programguide kommer upp. Och du har inte fixat med något sådant som Lilledanne föreslog?

Min Tv Guide är aktiv till dec 2011.

Tv Guide fungerar bara i Nordamerika är jag nästan säker på, så den kan du glömma Blir också lite frågande till hur Joel har gjort ....

TvTv fungerar ju bara i ett år precis som du säger :

http://support.elgato.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=2721

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-19 19:25

I mina inställningar står TV Guide. Inte iceTV - Nya Zeeland. Den finn längst ner under iceTV - Nya Zeeland.
Jag har inte fixat med något annat. E-postadress och lösenord under ändra är inte ifyllda.

Du är inne på inställningar, det jag talar om finns inte där. Stäng den.
Ha Eye TV igång så att det står Eye TV i menyn. Gå till "Fönster" i menyn. Under "Fönster" finns menyer och välj där "EyeTV-program". Då får du fram ett nytt fönster som har rubriken "EyeTV-program". Klicka på "Programguide". Klicka nu på knappen till höger om "eyetv" loggan upptill till vänster och välj uppdatera DVB-programguiden.

Senast redigerat 2011-01-19 19:45

Det är inte så att du under "Kanaler fönstret" där kanalerna listats valt "DVB" under EPG ?

Har gjort precis så, men det går iaf inte. Om det är som lilldanne säger, så går det ju inte med Tv Guide. Men den har du säger du?

Kan du ta en skärmdump och visa hur det ser ut hos dig?

Väljer du dvb bör du kunna uppdatera de kanaler du tar emot via dvb...men många skickar inte ut guide mer än 2 dagar i förväg.. ( i kanaler fönstret får du välja detta vid varje kanal ).. Tv guide är inte alls inblandad i detta, guiden tas alltså via DigitalTV signalen som skickas ut med varje kanal... alla kanaler lägger dock inte ut EPG:n.. därav min lösning med XmlTV scriptet...

Ursprungligen av lilledanne:

Väljer du dvb bör du kunna uppdatera de kanaler du tar emot via dvb...men många skickar inte ut guide mer än 2 dagar i förväg.. ( i kanaler fönstret får du välja detta vid varje kanal ).. Tv guide är inte alls inblandad i detta, guiden tas alltså via DigitalTV signalen som skickas ut med varje kanal... alla kanaler lägger dock inte ut EPG:n.. därav min lösning med XmlTV scriptet...

Okej, ja då går det inte. För annars så hade det dykt upp. Svar till Joel, har kanske inte sagt det, men det är ComHem. Dock utan digitalbox. Bara de fria kanalerna från vägguttaget.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-19 19:51

Jag har inte varit tillräckligt uppmärksam och sett att det handlar om kabel tv. Jag har skrivit om marksänd digital TV.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-19 20:16

Hur kan du använda EyeTV till Com Hem utan digitalbox?

För att vi har en box direkt till tv'n och jag spelar bara in från Svt och Tv4. Och skulle jag vilja spela in den andra kanalerna så har vi en Dvd med hårddisk. Och från boxen är det Hdmi och Scart ut. Synd förstöra digitala signaler med omkopplare från scarten.

Nu blev det lite off topic.

Det blev så att jag köpte en ettårs prenumeration på Tvtv guide för 160 kr. Har saknat guiden och att från iPhonen kunna sätta en inspelning när jag inte är hemma.

1
Bevaka tråden