Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac 4.0: Önska dig en Widget

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En ny funktion i 99mac 4.0 är möjligheten att skapa "widgets" i högerkanten på forumet.

Widgets kan innehålla nästan vad som helst. Jag har skapat fyra stycken idag:

  • Mest lästa trådarna (senaste 3 dagarna)

  • Mest diskuterade trådarna (7 dagar)

  • Nya diskussioner (senaste 5)

  • Nya artiklar (senaste 5)

Exempel:

...men ni kanske kan komma på ett bättre upplägg! Alla förslag välkomna

...ni får gärna komma med förslag på hur vi ska "trimma" dom genom att ta bort överflödig information också!

Personligen så surfar jag forumet nästan uteslutande via "Nya inlägg", så jag skulle aldrig ens se de där "widgetarna". Annars verkar det vara en smart funktion.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-06 19:46
Ursprungligen av Capeman:

Personligen så surfar jag forumet nästan uteslutande via "Nya inlägg", så jag skulle aldrig ens se de där "widgetarna". Annars verkar det vara en smart funktion.

Same same

  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-12-06 21:59

Skulle det gå att göra en widget där man kan välja ett antal intressanta personer vars inlägg man vill följa? Lite Twitter-tänk alltså.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Skulle det gå att göra en widget där man kan välja ett antal intressanta personer vars inlägg man vill följa? Lite Twitter-tänk alltså.

Japp - man kan göra en widget som visar inlägg från dina vänner här på 99mac. Sen är det bara att lägga till vänner och köra igång

  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-12-06 22:15

Vart sjuttsingen hittar man Widgets-editorn då?

Ursprungligen av Ree_Tab:

Vart sjuttsingen hittar man Widgets-editorn då?

Den är "global" - dvs jag gör inställningarna för hela sajten.

Min poäng med den här tråden var att ni säkert skulle komma på något bra som vi kan köra i högerspalten. Typ "hetaste ryktena just nu" eller "senaste säljes annonserna"

1
Bevaka tråden