Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på boende, Schiphol flygplats

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2011-01-09 14:19

Som rubriken. En natt, en barnfamilj. Reser vidare nästa dag.

/M

Jag har sovit på Sheraton på flygplatsen, var riktigt fint och trevligt.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2011-01-11 23:05
Ursprungligen av Capeman:

Jag har sovit på Sheraton på flygplatsen, var riktigt fint och trevligt.

Där har vi nu bokat. Inte direkt billigt, men med tre små barn är det guld värt att inte ha krånglig transfer till och från hotellet. Lätt värt några hundra extra...

Tack alla för tipsen - 99:an ger svar på allt!.
/M

Du har inte bokat resan i ett? Oftare än man tror ingår hotell om man frågar
Annars finns det väl bara dyra hotell ute på flygplatsen

Tänkte skriva att kolla med Svenska Kyrkan; ofta utomlands fungerar de som ett nav, en hub.

En fd till mig skulle bo ett år utomlands. Kollade med dem i Svenska Kyrkan i Waterloo (Bryssel), det visade sig att väldigt många av svenskarna där hade bed&breakfast, kunde tipsa om parabolleverantör, vart man kunde köpa allt mellan himmel och jord.
Är man trevlig och visar att man vill betala för sig brukar det alltid finnas någon som hyr ut en stuga på tomten etc.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2011-01-09 16:46
Ursprungligen av Goflorp:

Tänkte skriva att kolla med Svenska Kyrkan; ofta utomlands fungerar de som ett nav, en hub.

En fd till mig skulle bo ett år utomlands. Kollade med dem i Svenska Kyrkan i Waterloo (Bryssel), det visade sig att väldigt många av svenskarna där hade bed&breakfast, kunde tipsa om parabolleverantör, vart man kunde köpa allt mellan himmel och jord.
Är man trevlig och visar att man vill betala för sig brukar det alltid finnas någon som hyr ut en stuga på tomten etc.

Säkert ett bra tips, men trådstartaren skulle ju bara övernatta på flygplatsen, inte hyra en stuga direkt. Viss skillnad på behoven då.

Mitt tips är att gå in på booking.com eller hotels.com och boka ett hotell som passar för ens tänkta prisklass. Booking.com har dessutom en alldeles ypperlig iPad-app.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-01-09 20:02
Ursprungligen av akesson:

Mitt tips är att gå in på booking.com eller hotels.com och boka ett hotell som passar för ens tänkta prisklass. Booking.com har dessutom en alldeles ypperlig iPad-app.

+1 på det. Jag har bara goda erfarenheter från Booking.com. Smidigt, stort urval, bra priser.

Schiphol Hotels | citizenM Schiphol - About | Airport Hotels in Schiphol

Där bodde jag en natt. Futuristiskt och lite ball

1
Bevaka tråden