Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starta Plex istället för Front Row med Apple Remote?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det möjligt att få OS X att starta Plex istället för Front Row när man trycker på Menu-knappen på Apple Remoten?

Japp, det går, jag kör med det.
Var dock ett tag sen jag gjorde det så minns inte hur. Tror det finns i inställningarna i Plex nånstans, kolla igenom och se om du hittar där.

  • Medlem
  • 2009-04-20 11:16

Det finns en inställning i Plex som heter "Remote Helper".
Ställ denna till "Always running" så ska Plex starta när du trycker på Menu på fjärren.

/P

Ursprungligen av perka:

Det finns en inställning i Plex som heter "Remote Helper".
Ställ denna till "Always running" så ska Plex starta när du trycker på Menu på fjärren.

/P

Härligt, det var detta jag letade efter för att slippa installera fler program.

Tackar!

någon som kan detta?
jag kör en mac mini och en plex i samma rum.
när jag klickar meny så öppnas plex i minin och frontrow i macbooken. Jag vill att bara minin ska känna av kontrollen och inte macbooken alls. Går detta att ställa in?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-29 12:36
Ursprungligen av matte2k:

någon som kan detta?
jag kör en mac mini och en plex i samma rum.
när jag klickar meny så öppnas plex i minin och frontrow i macbooken. Jag vill att bara minin ska känna av kontrollen och inte macbooken alls. Går detta att ställa in?

Pairing your Apple Remote with your computer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-16 11:03

Mitt dilemma är att fastän jag tagit bort Front Row startar det när jag trycker på "menu" knappen. Fast om jag startat Plex först och sedan avslutat det startar Plex när jag trycker på "menu". Dock så fungerar det inte efter datorn väckts från vila så samma procedur måste upprepas vilket är väldigt irriterande. Har använt mig av programmet "Candelair" och pairat Apple Remoten till min Mac så den biten är löst. Allt fungerar, bara att Front Row fortfarande är installerat fast jag avinstallerat det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-16 12:25

Okej nu (tror) jag att det är löst på rätt sätt. Efter borttagningen såg jag att Front Row fortfarande fanns kvar i Core Services. Tog bort det där ifrån och nu startar Plex automatiskt ett "menu" tryck. Perfekt!

1
Bevaka tråden