Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parallells vill inte starta - vill installera nytt operativ!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår fungerade parallells med Xp ok. Idag när jag vill starta får jag bara upp ruta som frågar efter CD med operativ. Som om den gamla installationen inte finns! Hur fixar jag detta? Var ligger Parallels diskimmage? Kan man öppna den därifrån? Har bokföring som jag behöver komma åt!

  • Oregistrerad
  • 2011-01-15 13:19

Du klickar inte fel nu? Om du har en windows cd i datorn kan det hända att paralells vill att du ska installera den. Välj istället din redan existerande installation i paralells. Du borde hitta den under windows->virtual machine list

Klicka fel? Direkt när jag startar parallells så kommer denna ruta upp. Ingen möjlighet att välja något annat! Alla menyerna nedtonade. Ingen CD /DVD i datorn.

Statade datorn från back-up för 5 dagar sedan (SuperDuber!) och då startade parallells snällt. Stängde av den virituella datorn och kopierade den "gamla" hårddisken till plasen för den på datorn ( Användare/Bibliotek/Parallels/winxp.pvm ) Startade sedan från datorns hårddisk men det gick fortfarande inte at komma förbi starten enligt inlägg 1. Dubbeklickade då på winxp.pvm och en ruta kommer upp typ registrerar XP och så startar parallels snällt igen. PUHH! Kanske hade det gått att göra det direkt men den diskpartiotionen var mer än en GB större än den som jag kopierade och det finns inget som jag lagt på windoowspartionen i tillnärmelsevis den storleken.

Mitt råd är att ha bra backup på den bokföringen!

Självklart har jag back-up både på hela hårddisken med superduper och på själva bokföringen men det hjälper ju föga om jag inte kan starta windows... Nu fixade det sig ju i alla fall.

Hitta några lte skumma filer enligt bifogade bild. Vad är det? Ligger ju direkt på hårddisken högt i trädet. Kan de slängas saklöst??

1
Bevaka tråden