Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PCIe strömkabel till nVidia 8800GT och Mac Pro

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla

Har köpt ett begagnat 8800GT kort men det saknade PCIe strömkabel... Vet någon hur man enklast och snabbast köper en sådan? Var ju INTE så enkelt att köpa lite andra kablar från Kjell&Co och löda, den ena änden som går till grafikkortet är ju en "normal" PCIe strömkabel men den änden som skall in i kontakten på moderkortet är ju en variant som jag inte sett tidigare...

Tacksam för svar!

[ATTACH="CONFIG"]28198[/ATTACH]

  • Oregistrerad
  • 2011-01-15 20:55

webhallen, valfri datorbutik såklart.

Ja du, om det ändå vore så enkelt...

WEBHALLEN.com - Hrdvara - Kablar och Adaptrar - Strm - Interna

Nada som passar den konfigurationen jag behöver...

  • Oregistrerad
  • 2011-01-15 21:28

Du ska alltså ha 6-pin i båda ändarna? Det är lite svårt att se av din bild.

Har nu Googlat en hel del och fått bekräftat att Mac Pro moderkortet har en speciell variant av 6-pin PCIe ström kontakt som bara finns på deras moderkort... Blir nog att beställa från eBay, Amazon eller liknande, då de är de enda jag hittat som har dessa speciella grafikkorts PCIe ström kablar...

Ja det ska vara 6-pin i båda ändar och det trodde jag att jag fått tag i med hjälp av Deltaco kablage, men Mac Pro'n har två 6-pin kontakter som är något mindre än de som 8800GT kortet har, alltså någon Apple variant av 6-pin PCIe ström kontakt...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-01-15 23:53

Japp, det är 6-pins kontakter fast en mindre variant som Apple använder sig av.
Det är inte så lätt att hitta, om man inte vill löda själv osv, utan det är nog dessvärre Amazon/eBay som gäller.

Eller så beställer man på macoteket.

Ring valfritt servicecenter för att köpa en originalkabel?

  • Oregistrerad
  • 2011-01-16 16:50
Ursprungligen av Björnström:

Ring valfritt servicecenter för att köpa en originalkabel?

Det går väl som reservdelar och reservdelar får apple inte sälja över disk, idiotiska regler.

Finns inte kontakten på elfa? Jag har själv inte tittat så noga - visste inte ens att den var mindre. Kanske har en kvar nånstans.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-01-16 23:06

Kanske Digital Inn kan saluföra sådana som tillbehör?
*nudge, nudge*

1
Bevaka tråden