Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk klassiker till iPad & iPhone

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har skaffat en riktigt trevlig iPad men tyckte att det fattades ett gammalt hederligt Luffarschack till den. Så jag tog och byggde ett på svenska:

www.luffarschack.net

Tänkte att det kanske finns fler som är intresserade

Prova gärna och kom med synpunkter! Tänkte lägga till ett online-läge i nästa uppdatering om den får en okej publik.

Jag har även lite promo-koder om några inte vill lägga 7 kr.

Mvh
Andreas

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-01-15 22:53

Kul! Jag köper och testar och kommer med feedback senare.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-01-16 00:01

Skoj. Ska testa på paddan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-16 11:30

Köpte också men blev besviken på två punkter: man måste betala den igen för att köra den på iPhone också? På iPad, som jag testade, kan man inte köra i liggande format.

Ursprungligen av kenjon:

Köpte också men blev besviken på två punkter: man måste betala den igen för att köra den på iPhone också? På iPad, som jag testade, kan man inte köra i liggande format.

Tack för synpunkterna!

Angående liggande format så gjorde jag en del tester på det, men då planen tar upp en så stor del av skärmen fick inte menyerna ovan och under plats om de skulle roteras. Men ska prova ett varv till, eventuellt med att byta ut menyerna mot ikoner när man roterar.

Anledningen till att det är 2 olika versioner är att de (trots samma spel) är byggda rätt olika. iPad-versionen har en fast plan medan iPhone-versionen scrollar, och all grafik är anpassad för att fungera så bra som möjligt per maskin. Så det fick bli två optimerade versioner på billigaste nivån.

1
Bevaka tråden