Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vaknar inte från viloläge

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har som tur är lyckats få igång min vattenskadade MBP 13"
allt fungerar klockrent, förutom att den inte längre vill vakna från viloläge

när jag stänger locket så börjar vilolägeslampan blinka som vanligt, och när jag öppnar locket börjar den lysa fast, skärmen är svart och den reagerar inte på knapptryckning eller strömbrytare

Någon gång har jag lyckats få igång den och då ser det ut så här en stund innan den kommer igång

Vet inte om maskinen har hamnat i någon annat viloläge än vanligt

Jag är totalt nybörjare när det gäller Mac
är det vattenskadan som spökar eller har jag lyckats med någon inställning ?

Det där är hibernate mode.

Peta in följande i terminalen.

sudo pmset -a hibernatemode 3

Labbade lite med detta tidigare, tror den stog på 3 då innan jag började labba
får testa ogen, står på 0 nu

Ursprungligen av Norcomp:

Labbade lite med detta tidigare, tror den stog på 3 då innan jag började labba
får testa ogen, står på 0 nu

0 är hibernate mode, 3 är safe sleep.

Står nu åter i 3, vilket jag har för mig att den gjorde innan jag började labba
men jag dyker på fler problem, och kan nog tänka mig att det har med vattenskadan att göra

tappar ibland nätverket, både trådlöst och med kabel
men det skumma är att jag alltid kommer åt routern och det lokala nätverket, men inte internet ???

men åter till viloläget
stänger jag locket börjar den blinka som vanligt, öppnar jag locket lyser lampan konstant
håller jag då inne powerknappen en stund och sedan trycker på den igen
så startar maskinen upp, men då från hibernatemode ??

startar jag om datorn tappar jag nätverket, slänger jag ingen locket