Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rädda data från kraschad HD - Hjälp!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-06 13:25

Jag har frågat förr - och gör det igen; hur räddar man data från en kraschad HD ?!?

I det här fallet rör det sig om en HD som fått brännskador (!) - en anslutningskabel låg för nära HD'ns kretskort och värmen gjorde att några av delarna på kortet blev "lätt sotiga"... Hursomhelst -jag skulle vilja lämna in HD till någon som kan plocka ut datan från discen; jag vet att det är dyrt, men datan är viktig och jag vill veta vart jag skall vända mig!

Please help!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Clavius
Jag har frågat förr - och gör det igen; hur räddar man data från en kraschad HD ?!?

I det här fallet rör det sig om en HD som fått brännskador (!) - en anslutningskabel låg för nära HD'ns kretskort och värmen gjorde att några av delarna på kortet blev "lätt sotiga"... Hursomhelst -jag skulle vilja lämna in HD till någon som kan plocka ut datan från discen; jag vet att det är dyrt, men datan är viktig och jag vill veta vart jag skall vända mig!

Please help!

Hmmm... som sagt, det kostar multum (några tusenlappar i timmen säkert). Jag kommer inte ihåg några företag på rak arm (det finns dock sådana företag i Sverige), men ring till några distributörer så kanske dom kan tipsa dig om en?

Lycka till!

/X

  • Oregistrerad
  • 2003-06-06 15:47

Ibas i Uppsala:
http://www.ibas.se/

1
Bevaka tråden