Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra två skärmar och flashvideo i helskärm på den ena?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2011-01-12 22:26

Jag har två skärmar inkopplad till min mac, eller rättare sagt en skärm och en TV inkopplad. Problemet är att när jag har flashvideo i fullskärm på min TV, så stängs helskärm läget ner så fort man gör något på den andra skärmen.

Har sökt och sökt efter en lösning, till windows har man lyckats hacka flash, men till mac har jag inte hittat någon lösning. Hur f*n kan Adobe inte ha tänkt på detta??

Nu blir jag tvungen att ladda hem ex vis SVT program genom torrent istället för att använda svtplay.

Då får du ladda hem Flash 10.2, där en av sakerna som ändras är just detta. Den ligger för närvarande som "release candidate", vilket torde betyda att den skarpa versionen kommer inom några veckor:

Adobe Labs - Adobe Flash Player 10.2

Så, Adobe har alltså tänkt på det…

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-01-14 22:36

Tack!!!!!! Funkade dock inte med firefox, men när jag testade med safari funkade de fint. Så de får bli till att ha safari till flashvideo...

Vilket inte är något dåligt val, eftersom Safari är avsevärt snabbare på att hantera Flash än Firefox.

1
Bevaka tråden