Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS: Ladda ner och parsa XML - error 5

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på att lära mig NSXMLParser... jag har ett dokuemtn på en webbserver som är, 147 byte stort.
Det borde inte göra att Springboard dödar något.

Så här ser xml dokumentet ut:
<root><display>0</display><info><part>screw</part><title>special</title></info></root>

När jag försöker parsa denna fil får jag error 5.
The operation couldn’t be completed. (NSXMLParserErrorDomain error 5.

Vilket betyder:
The document ended unexpectedly.

Så hur ska jag göra dokumentet så att NSXMLParser inte tycker att det slutar oväntat?

Den där texten är bara 86 bytes i UTF-8. Är du säker på att du inte får något annat, typ file not found eller något annat felmeddelande?

Pröva att skriva ut texten du får från servern.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-01-13 19:36

Hej
Kan också vara att filnamnet är inkorrekt, kolla kommentaren på xml - What is the meaning of NSXMLParserErrorDomain error 5.? - Stack Overflow

Jag lekte också nyss och lärde mig en del om NSXMLParser och fick detta error 5. I mitt fall så visade det sig att jag hade problem med mina URL:er så att själva URL-strängen blev korrupt (dvs: samma fel som Mojje beskriver) så jag skulle rekommendera att du skriver ut URL:en som du skickar in till din parserinstans just innan du initierar parsern.

Marcus förslag är också bra. Läs in strängen och kontrollera att den verkligen är som du tror att den är.

NSLog(@"Eländessträng %@", inputString) blev min bästa vän:)

@mojje Jodå den stackoverflow sidan har jag även studerat och han ändrar tvärtom mot mig så det gjorde mig inte klokare.

Jag fick hjälp av den eminente Ciryon och felet var detta:

NSURL* xmlURL = [NSURL fileURLWithPath:xmlFilePath];
det skulle vara:
NSURL* xmlURL = [NSURL URLWithString:xmlFilePath];

Så visst hade det med URL att göra, jag försökte läsa från en fysik adress och inte en URL.
Så nu parsar jag för brinnande livet...

Har stött på andra problem, specialtecken i tecken stängarna. Usch.

1
Bevaka tråden