Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta ITunes Win7/iPhone 4 -> MBA och redan insynkad iPad

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-12 21:14

Hej, jag har googlat men inte hittat ett glasklart svar på nedanstående:

Windows 7 PC med senaste ITunes. Iphone 4 med senaste fw synkad.

MBA med senaste iTunes. iPad med senaste fw synkad.

Hur flyttar jag allt till MBA utan att sabba någon synkronisering?
Ingen musik eller kontakter att bry sig om, men däremot några böcker från iPhonen i Stanza samt en jäkla massa inställningar i diverse apps.

Använder samma konto till iPhone och iPad.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-13 22:33
Ursprungligen av stevex:

Hej, jag har googlat men inte hittat ett glasklart svar på nedanstående:

Windows 7 PC med senaste ITunes. Iphone 4 med senaste fw synkad.

MBA med senaste iTunes. iPad med senaste fw synkad.

Hur flyttar jag allt till MBA utan att sabba någon synkronisering?
Ingen musik eller kontakter att bry sig om, men däremot några böcker från iPhonen i Stanza samt en jäkla massa inställningar i diverse apps.

Använder samma konto till iPhone och iPad.

Det borde funka att flytta hela iTunesbiblioteket. Jag har dock inte testat mellan Windows och Mac, men det finns flera trådar om just det här.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-14 00:31

Det kommer antagligen inte att fungera att bara kopiera över filerna eftersom varje iTunes installation har en egen identifier som iPhonen "låser" sig till.

Brukar funka att koppla in telefonen i den nya datorn, sen högerklicka på den i iTunes och välja Backup. När du sen synkar nästa gång kommer iTunes först säga att allt måste tas bort för att synka med den här datorn, sen säger den att du antingen kan aktivera telefonen som en ny telefon eller återställa från en backup. Återställ och så bör det mesta vara normalt igen.

Ett par små saker, om du har köpt appar på mobilen så auktorisera datorn INNAN du kör backupen (Store - Authorize this computer) och information som iTunes normalt inte inkluderar i en backup kommer att försvinna (tex musik och filmer), dock är det oftast bara att lägga in dem i ditt itunes bibliotek och synka över dem igen. Informationen som finns i apps kommer att sparas men det finns en risk att du måste installera om dem.

Yes, det är jäkligt omständigt. Tacka DRM för att det gör livet jävligare för varje dag som går...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-26 20:27
Ursprungligen av shandar:

Det kommer antagligen inte att fungera att bara kopiera över filerna eftersom varje iTunes installation har en egen identifier som iPhonen "låser" sig till.

Brukar funka att koppla in telefonen i den nya datorn, sen högerklicka på den i iTunes och välja Backup. När du sen synkar nästa gång kommer iTunes först säga att allt måste tas bort för att synka med den här datorn, sen säger den att du antingen kan aktivera telefonen som en ny telefon eller återställa från en backup. Återställ och så bör det mesta vara normalt igen.

Ett par små saker, om du har köpt appar på mobilen så auktorisera datorn INNAN du kör backupen (Store - Authorize this computer) och information som iTunes normalt inte inkluderar i en backup kommer att försvinna (tex musik och filmer), dock är det oftast bara att lägga in dem i ditt itunes bibliotek och synka över dem igen. Informationen som finns i apps kommer att sparas men det finns en risk att du måste installera om dem.

Yes, det är jäkligt omständigt. Tacka DRM för att det gör livet jävligare för varje dag som går...

Det fungerade till 98%, men det är gott nog. Bara Stanza som av någon anledning inte kom med och felmeddelade, men det är ju bara att synka över de böcker igen.

Så, tack för tipsen!

Flytta över itunes biblioteket under mappen musik. Funkade för mig, fick med kopplingen till iphonen och ipaden samt inställningar i appar.

1
Bevaka tråden