Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brandylf

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då var det väl dags... bättre sent än aldrig.

25 år gammal norrlänning som nu bor i Göteborg, en tidigare inbiten Windows-användare som sett ljuset.

Allt började med en iPhone som köptes via Blocket, jailad, upplåst, med Swephone. Före och efter det hängde jag en hel del på iPhone-forumet, men läser idag mer på Mac och Musik-delarna. Expert på att ställa rätt "abstrakta" frågor, kan jag tycka själv.

Innan jag köpte min första iPhone hade jag aldrig ens tänkt tanken på att köpa en Mac. Jag visste om att det fanns men ingen i min närhet eller någon jag träffat använde Mac så det kändes mer som en "udda företeelse någon enstaka fanboynörd var ansvarig för". Ack så fel man kan ha... Hur som helst, efter att min bärbara dator kraschade var det dags att börja titta på något nytt som vardagsdator. Jag sneglade på min iPhone och började sen titta runt på Youtube, Apple.com och diverse techreviews. Jag vill minnas att jag började med Leopard Guided Tour och att jag redan där var grymt imponerad. Jag läste på lite mer om vissa specifika saker jag ville veta fanns motsvarade på Mac och sen var beslutet enkelt.

Sen dess har jag hunnit med att köpa en iPhone 3G, en Mac Mini, och en Macbook Pro 13". Och jag kommer aldrig köpa en pc igen...

Minin är kopplad direkt till en 42" plasma och sköter det mesta av vardagsbruket, en del media, samt lite mindre bildbehandling. Den tog även över musikproduktionen ett tag, men att ställa in mikrofonstativ och diverse instrument i vardagsrummet var aldrig optimalt. Det kombinerat med behovet att kunna ta med sin lilla hemmastudio gjorde att en Macbook Pro 13" smög sig in i tankarna.

Jag gjorde slag i saken och köpte instegsmodellen i juli. Tanken var först att köpa den vassare 13", men iom att jag mest var ute efter mer minne så tyckte både jag och plånboken att 4gb minne extra till den "lilla" var bättre. Jag valde även att köpa en firewire-disk att spela in till.

Efter drygt 2 månaders användning kan jag inte göra annat än att applådera Apple här. Redan vid unboxing så kändes det som att jag aldrig ägt en bärbar dator tidigare, trots att en gammal 15" Acer Aspire ligger i delar under sängen. Vid minnesbytet var det bara att njuta av hur allt ser ut "under huven" (återigen, aspire i delar) och enkelt klicka i de nya stickorna. Jag älskar verkligen den här datorn och kommer på mig själv att sitta och surfa på den trots att jag redan sitter i vardagsrummet vid Minin. Allt är verkligen perfekt, unibody utan onödiga linjer och skruvar, lättheten, bärbarheten, tangentbordet, multitouchplattan(!), skärmen(!). Den klarar musikproduktionen som en dans och man gillar verkligen att använda den här datorn. Det är kul att använda en Macbook Pro helt enkelt

Ja, det var väl allt, for now...

Senast redigerat 2009-09-01 08:54

Välkommen över till ljuset!

Vad gör en norrlänning i Göteborg?!

Bugar och bockar

Efter 24 år i en liten håla så var gränsen för vardags-tristess passerad för länge sedan, och iom att både mor och bror migrerat hit för några år sedan så var flytten ett naturligt steg. Tycker Göteborg har allt jag behöver, men känns samtidigt inte som en riktig storstad (positivt imo).

Kommer fylla i min presentation lite mer när andan faller på, den är lite tunn som det känns nu

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-18 22:58

Välkommen och hoppas du skall trivas i fortsättningen också

sådär, fyllde på lite mer utförligt nu

Hmmm... Verkar inte som att jag kan redigera min ursprungliga post längre?

1
Bevaka tråden