Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Angående Powerbook och värme

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har aldrig haft en Powerbook innan och trodde aldrig att de skulle bli så här varma. Min PB 12" går knappat att hålla handen på när den gör något ansträngande, så varm blir den. Antar att det är så med alla?

Jag vet att det finns äldre trådar om varma bärbara, och lite tips för hur man kan stapla upp dem och liknande. Själv funderrar jag på att snickra en lite ramp plus fläkt att ställa min på Men det jag undrade var om det finns något bra program för att mäta CPU och moderkorts temperatur? Jag har bara hittat något gammalt shareware (skall helst vara free) för OS 9.

Senast redigerat 2003-06-06 14:19
  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-06 07:53

Jo varma blir dom! Jag fällde ihop min PB15" efter att ha kollat en DVD, när jag öppnade det nästa dag så hade gummiplopparna delvis smält och jag hade smält grå gegga på skärmkanten (bläh)

Isch.. hoppas PB 12" Rev. B blir svalare...

Annars är det ju bara att skaffa en sän här

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-06-06 09:43

Om du ska sitta och skriva eller göra mindre krävande processer kan du ju gå in under strömspararen och välja längsta batteritid. Funkar både med och utan strömsladden i. Om jag inte har fel sänks processorhastigheten. Resultatet blir iaf att datorn håller sig lätt ljummen istället för brännhet...

a

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-06 10:36

Är detta ett vanligt problem?
Själv har jag bestämt mig för att jag skal ha en 12" Powerbook. Det är en jättestor investering för mig och det får inte vara några värmeproblem med den. Då skaffar jag hällre en iBook och struntar i att det är en G3.

Kan inte nogon ordna en "poll" på förstasidan om man tycker at de nya Powerböckerna blir för varma? Har läst mycket om detta på nätet men inte så mycket här i Sverige / Norge så jag trodde inte problemet existerade hos oss.

1
Bevaka tråden