Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

93-årig iPad-användare

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-01-09 14:09

Tänkte bara tipsa om 93-åriga Inga Lill som tycker hennes iPad är den bästa present hon någonsin fått: Norrköpings tidningar

Senast redigerat 2011-01-09 17:34

Kul!

Haha grymt! Lade till en bild på damen

  • Medlem
  • 2011-01-09 18:17

Grymt.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-09 19:44

Grymm tant!!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-01-10 12:05

Nu har hon hamnat på Aftonbladet också.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-01-10 14:21

Snart på P4 Extra.

Länge tänkt att iPad är perfekta pensionärsdatorn, man kan Zooma om man inte ser.
Varje program gör en begränsad uppgift.

Man tar upp den, gör ngt och läger den ifrån sig, inget vänta medans datorn startar etc.
Inget filsystem som spökar och den är fysisk (peta istf rulla på en mus)....

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-10 15:53
Ursprungligen av Goflorp:

Länge tänkt att iPad är perfekta pensionärsdatorn, man kan Zooma om man inte ser.
Varje program gör en begränsad uppgift.

Man tar upp den, gör ngt och läger den ifrån sig, inget vänta medans datorn startar etc.
Inget filsystem som spökar och den är fysisk (peta istf rulla på en mus)....

Morsan som är 70+ och i normalfallet totalt ointresserad av teknik blev klart intresserad av min ipad när jag var hemma över jul, "den där kan jag ju sitta i fåtöljen och använda". Farsan såg inte direkt meningen med den dock, han föredrar sin imac 27". Det kan ju iofs ha att göra med att morsan mest är intresserad av att "konsumera" information medans min käre far gärna skriver, sköter sin firma, sorterar foton osv.

Ursprungligen av Goflorp:

Länge tänkt att iPad är perfekta pensionärsdatorn, man kan Zooma om man inte ser.
Varje program gör en begränsad uppgift.

Man tar upp den, gör ngt och läger den ifrån sig, inget vänta medans datorn startar etc.
Inget filsystem som spökar och den är fysisk (peta istf rulla på en mus)....

För att inte tala om att det förmodligen är den bästa datorplattformen för funktionshindrade just nu - allt är från första början uttänkt så att alla så många som möjligt ska kunna använda den, utan taffliga efterhandslösningar. Det gäller till ganska stor del även det som finns i App Store (frånsett en del hjärnsläpp här och där), vilket gör att gamla farmor med gula fläcken-besvär faktiskt har en ärlig chans att tillgodogöra sig innehållet på ett riktigt bra sätt.

Överlag tror jag det är ganska bra att det ibland påminns om att det finns andra användare än välbeställda män mellan 20 och 40... mer sånt tack!

För att ålderskontrastera:

Min tvååriga systerdotter försökte förgäves starta den pausade dvd'n genom att svepa med handen över tv-skärmen.
iPhoneskadad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-11 20:11

Yepp, min 88-åriga mor fixade iPaden också... Satt och kikade på semesterbilder häromdagen!

Precis Samuel.

väntar fortfarande på att ngn skall göra den första bliss-mobiltelefonen med lite klass på...
En iPad med en app som skickar blissbilder över ip.....
Vilken värld som öppnas för de som inte kan använda text eller tal!

Får ngn en idé nu, kör igång. Jag ger bort idén.

1
Bevaka tråden