Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ominstallation av dator

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har precis ominstallerat min dator (win7) och därmed iTunes. När jag nu kopplar in min iPod touch (1 gen) för att lägga på musik funkar allt som det ska. Jag sköter musiken manuellt. Däremot funkar det inte med min iphone (3GS ios4.1). iTunes påstår att den är kopplad till en annan iTunes och vill dunka över allt. Vad händer i så fall med mina kontakter och bilder? Hur ska man nu ellervi framtiden förstå att det är samma dator som innan installationen. Jag har av olika anledningar inte list att alltid ha ett identiskt musikbibliotek på datorn som på iphonen. All musik som ligger i iphonen har jag rippat på egen hand, de innehåller alltså inget kopieringsskydd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-09 16:55

Först är detta ett macforum och jag tror du finner mer hjälp hos Sweclockers eller liknande med Windowsfrågor.
Den andra frågan är redan besvarad flertalet gånger i andra trådar. Det går endast synka manuellt/automatiskt till en dator. Dvs du kan inte ta lite låtar från en och lite från en annan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-09 17:54
Ursprungligen av Simpatico:

Hej

Jag har precis ominstallerat min dator (win7) och därmed iTunes. När jag nu kopplar in min iPod touch (1 gen) för att lägga på musik funkar allt som det ska. Jag sköter musiken manuellt. Däremot funkar det inte med min iphone (3GS ios4.1). iTunes påstår att den är kopplad till en annan iTunes och vill dunka över allt. Vad händer i så fall med mina kontakter och bilder? Hur ska man nu ellervi framtiden förstå att det är samma dator som innan installationen. Jag har av olika anledningar inte list att alltid ha ett identiskt musikbibliotek på datorn som på iphonen. All musik som ligger i iphonen har jag rippat på egen hand, de innehåller alltså inget kopieringsskydd.

Gjorde du inte backup på din gamla iTunesmapp?

Sorry, visste inte att det var ett renodlat macforum. Jag trodde sedan tidigare att det var ett iPod-forum.
Jag gjorde en backup i form av XML-filen. All musik finns kvar på datorn på en datapartition. iTunes biblioteket är alltså samma som innan ominstallationen men jag kan inte garantera att allt som ligger i iphonen finns kvar på datorn. Då jag inte lyssnar på musik via iTunes i datorn det jag ingen mening med att låta mina cd ligga rippade på datorn.
Då det inte funkade kopierade jag tillbaka Apple-mappen som ligger under user\... Och borde innehålla alla settningar men det funkar fortfarande inte.

  • Medlem
  • 2011-01-09 23:09

Detta är inte ett renodlat macforum. iTunesfrågor är alltiid välkomna även om de rör WIndows.

1
Bevaka tråden