Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

S T U L E N ?

Tråden skapades och har fått 93 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-06-05 21:11

Var inne på Blocket och kikade lite. Se vad jag fann. Bra bild, bra info, bra svenska. Verkar seriöst. Killen har även bra koll på vilken spec maskinen har.

Någon som saknar en PB eller IB (ser knappt vad det är...) ?

http://www2.blocket.se/view/1216280.htm?l=0

/Fredrik

"Sen har denn sånna portar som inte jag vet va det är förnågot (Mycket bra skik)"

Hahaha!

Skriker stulen iBook om du frågar mig.

  • Medlem
  • 2003-06-05 21:25

Ser ut att vara en iBook tycker jag . En stulen iBook...

  • Medlem
  • 2003-06-05 21:27

Som Niklas sa ungefär...;)

  • Medlem
  • 2003-06-05 21:29

Ser ut att vara en ibook med 14" skärm eftersom det är mellanrum på sidorna av tangentbordet.

  • Medlem
  • 2003-06-05 21:33

Ser ut att vara 14'' dessutom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 21:43

Ha ha ha!!! Obetalbart! Prossesor och hårdisk, Mac 0.99, firewaire! Och "sånna portar som inte jag vet va det är förnågot"!

LOL!

  • Oregistrerad
  • 2003-06-05 21:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Ha ha ha!!! Obetalbart! Prossesor och hårdisk, Mac 0.99, firewaire! Och "sånna portar som inte jag vet va det är förnågot"!

LOL!

Såg den i förmiddags och tyckte det var underbart att ha så dålig koll och samtidigt veta att det är DDR-minne och inbyggt trådlöst nätverk...
Sen var det ju grabbskrivet under namnet 'domenique' (eller något) vilket ju också är lite kul

Det finns män som heter Dominique också, inte så vanligt i Sverige kanske, men i romanska frankrike-spanien-italien-... finns dom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 21:56

Jepp, Dominique är en franskt mansnamn.

Ringde killen för att kolla läget:
Näää, de e' borta...klick.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 22:31

Lite mystiskt är det väl att datorn har "sånna portar som inte jag vet va det är förnågot"? Jag menar om han verkligen har varit ägare till datorn och betalat sisådära 15 000 kronor för den borde han väl känna till vad det är för portar på den.

Sånt här är verkligen tråkigt.

Nån som har ringt snuten?

Det förekommer mycket stöldgods på Blocket. För jäkligt.

Ciryon

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-06-06 01:50

haha! vet inte ens vad som är upp och ner!

Fast å andra sidan kanske det där är ett smart sätt att ha en Cube på… har jag aldrig tänkt på…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-06 01:59

Tänkte samma sak. Varför ligger datorn ner? Då funkar ju inte konvektionskylningen! Vilka nötter det finns.

Troligtvis gick tankebanorna så här ungefär: Portarna på baksidan. CD-läsaren på framsidan.

Undrar hur de hade ställt min eMac

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-06 02:02

Varför är iBook-bilden så suddig? Verkar skumt.

Behöver kanske inte betyda nånting… Blir man automatiskt en kass fotograf för att man stulit en dator eller bra för att man köpt en?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-06 08:17

Trist att folk köper uppenbara stöldgods. Visst dom får det mycket billigare men mänskligheten går ju inte framåt. Hade få köpt hade marknaden försvunnit, nu är det tvärtom. Alla vill ha så mycket prylar, spelar ingen roll hur man skaffar dom – stulet, hyra på Thorn, avbetalningar till höger och vänster – skitsamma bara man får lite prylar för det ÄR en mänsklig rättighet med digitalkamera, digital videokamera, bärbara datorer etc etc.

Investera i livet istället ffs!

  • Oregistrerad
  • 2003-06-06 08:17

Ärligt talat..
vem 17 köper en dator för 24000 utan att någonsin använda den?
16000 låter dessutom lite dyrt för en begagnad 15" + cube, eller?

Vi har väl alla hört det gamla talesättet: "Den som har flest prylar när han dör vinner."

^_^

Lagen är till för människor som inte kan skilja på rätt och fel och dessa människor , som tror att allt som är olagligt är fel, tror också att allt som är lagligt är rätt. Att handla stöldgods "i god tro" betraktar nog många som fullständigt lagligt och riskfritt och moraliskt korrekt. Tråkigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-06 08:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Vi har väl alla hört det gamla talesättet: "Den som har flest prylar när han dör vinner."

^_^

Frågan är vad han/hon vinner... är det något värt att satsa på? Någon som har insikt i vinstfördelningen efter livet?

Överanalysera inte min rolighet nu

Citat:

Skrevs ursprungligen av mr_oop
Ärligt talat..
vem 17 köper en dator för 24000 utan att någonsin använda den?
16000 låter dessutom lite dyrt för en begagnad 15" + cube, eller?

Han kom på att den inte kunde boota X-P *

* notera smiley

ja, jag har alltid också tyckt att det ser ut som en smiley… En väldigt bajsnödig sådan… °|°

mr_oop skrev: "Ärligt talat..
vem 17 köper en dator för 24000 utan att någonsin använda den?"

Jag! Och för 27000 ex moms dessutom. Och nu har jag sålt den. Kändes dessutom bra att sälja den till en reko person för ni anar inte hur många skummisar som ringde på annonsen. ALLA (nästan) trodde att det var stöldgods och hoppades att jag kunde skriva ut kvitton på dubbla beloppet och liknande

Så varför går jag och köper en dubbel 1,42 jag inte behöver? För att göra en lång historia kort; Jag driver ett video- och filmproduktionsbolag och under vårt tak passerar MASSOR av maskiner varje år på olika projekt (dels sånt vi köper själva men också en del lånemaskiner) och i det här fallet blev det en maskin över i slutändan. Just den här maskinen var en ersättning för en vi haft tidigare (dubbel 1GHz) vars båda processorer brann och fick logikkortet utbytt flera ggr...så kan det gå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-06 17:04

Du råkar inte ha fler maskiner som "blivit över" och som du vill bli av med för en spottstyver?

Nix. Nu är årets "lagerstädning" över. Dessutom säljer vi inte macar för en "spottstyver" tyvärr Inte för mycket och inte för litet är vårt måtto.

Har 2st platta 15" Apple, 1st Dr Bott DVI->ADC och 2st 19" Hyundai CRT:er kvar (off topic jag vet - dom finns i köp&sälj).

Bevaka tråden