Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Partition på extern HDD (WD) borta men datan finns kvar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Använde min externa HDD i flickvännens MacBook 13" (2007). Datorn fick för sig att hänga sig och när vi startade om den har den externa hårddisken "rensats", eller iaf har partitionen tagits bort. Det står att 150MB är använt och att 320GB (av 320GB) är tillgängligt. Har någon ett bra förslag hur jag kan få tillbaks min data?

Tacksam för hjälp!

Senast redigerat 2011-01-09 13:35

Aj aj, ser inte alls bra ut. Diskwarrior är nog bästa tipset eller så ringer du IBAS (dyrt!!).

Misstänkte att en quick-fix låg långt bort. Provar "Stellar Phoenix" as we speak, det var ett gratis-alternativ. Är Diskwarrior värt sina 99 dollar? Det känns lite som att köpa en lott för 700 kronor!

Ingen annan med något uppslag? Jag har ju inte formaterat eller skrivit över datan, det är därför det känns lite snöpligt... det borde rimligtvis bara vara informationen om var informationen ligger som är trasig/skadad/raderad?

Hur ser det ut i "/Volumes/My Passport" som den är monterad i? Är det tomt?

i Finder ser det ut som om den är tom. Det står att 319GB är ledigt.

Såg nu att det stog används "149,6 MB", läste det som GB först, my mistake.
Det ser illa ut, då har den gamla partitionen tagits bort och en ny skapats.

Du behöver använda något recoveryprogram, Diskwarrior skulle jag valt.
Gör inget med disken innan du kör Diskwarrior så ska det nog gå att få tillbaka innehållet.

Tack för tipset! Det är nog en bra idé.

Jag skall göra ett försök m. Diskwarrior efter Stellar Phoenix.

Om du har möjlighet, gör en rå-image av hårddisken innan du gör något, Carbon Copy Cloner - Home .

På det sättet har du den intakt ifall något av programmen inte skulle fungera, eller förstöra mer än det hjälper.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-01-09 16:56

Data finns troligen kvar i din extern HDD. Kör inte DiskWarrior först ! Vänta med den.

Kör först Stellar eller Data Rescue (bäst) från annan extern hårddisk (boota den).
Då är din HDD orörd hela tiden när Data Rescue sniffar upp data.
När all data är räddad till annan hårddisk.
Då kan du sedan köra DiskWarrior för att se om det gick återställa.....

1
Bevaka tråden