Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV till Sverige?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

De sänkte priset på gamla ATV i USA samtidigt som den "försvann" här- jag tror helt enkelt att ATV har gått ur produktion.
Att samtidigt ett par länder till fick hyrfilm via iTunes behöver inte vara mer än ett sammanträffande tyvärr.
Jag hyrde film på min ATV2 i fredags: fyra klick med fjärren och 30 sekunder senare så strömmande, ljuv HD-film. Oslagbart.

Ursprungligen av Mactastic:

De sänkte priset på gamla ATV i USA samtidigt som den "försvann" här- jag tror helt enkelt att ATV har gått ur produktion.

Var sänktes det priset? Den gamla har ju inte funnits till försäljning från Apple sen den nya kom.

Ursprungligen av Capeman:

Var sänktes det priset? Den gamla har ju inte funnits till försäljning från Apple sen den nya kom.

Original Apple TV Price Dropped To $150, Better Buy Than The New Model?

Edit: Där finns även en länk till att köpa den gamla

Ursprungligen av Mactastic:

Original Apple TV Price Dropped To $150, Better Buy Than The New Model?

Edit: Där finns även en länk till att köpa den gamla

Där ser man. Men den är ganska svårhittad. Och skillnaden är ju att den där finns för leverans och inte har stav- och slarvfel i texterna.

Ursprungligen av hallgren:

Där ser man. Men den är ganska svårhittad. Och skillnaden är ju att den där finns för leverans och inte har stav- och slarvfel i texterna.

Ja, och det är dessutom i amerikanska Apple Store.

Ursprungligen av Patrik D:

Ja, och det är dessutom i amerikanska Apple Store.

Ja, det var ju det som var grejen. Att den tydligen fanns kvar om man letade, trots att de slutade marknadsföra den när den nya versionen kom.

Vore trevligt om man kunde hyra filmer, så kanske min iPad blir lite användningsbar

Intressant! Hade aldrig hittat den utan den här länken.

Nu är den tillfälligt slut.

Apple TV - Apple Store (Sverige)

Den nya ATV gen2 pryder sin plats här hemma nu. Men hur får jag över tidigare inköp på ATV gen1 till min nya lilla svarta?

Anyone?

A

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-08 18:48
Ursprungligen av Anders Ingelstam:

Den nya ATV gen2 pryder sin plats här hemma nu. Men hur får jag över tidigare inköp på ATV gen1 till min nya lilla svarta?

Anyone?

A

Du har ingen disk i ATV2 att spela upp ifrån utan eget material du vill kunna se genom ATV2 måste strömmas till den, från ett iTunes-bibliotek på en dator i samma nätverk.

Jag anade det - tack ska du ha!

Kan jag få över filmerna från ATV1 till en disk då?

A

Bevaka tråden