Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

plex setup i hemmet. iMac till 60" tv

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ovanåker
  • 2011-01-07 11:34

tja.

jag har precis flyttat ner min imac nu till nedervåningen och kommer ha den gränsande till vardagsrummet.
vill nu koppla in den i min 60" där och kunna kolla på plex och lite play kanaler.

vill ha lite hjälp med vad jag behöver? vilka kablar m.m.

jag vill absolut inte om det inte är absolut nödvädigt behöva springa mellan datorn och tv:n hela tiden.
utan jag vill kunna sitta i soffan och sköta allting. går det att ordna? kanske man kan anväda sin iphone/ipad till att styra menyerna inuti plex? kan man starta plex utan att behöva gå till datorn?

kan ni komma med ideer? jag vill kunna kolla på filmer genom plex utan att behöva springa emellan kort och gott=)
och näe det är inget alternativ att köpa en macmini och ha under tv:n. iallafall inte nu för tillfället.4

tack på förhand=)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-07 15:37

Det finns flera appar tillgängliga i AppStore för att användas till att styra Plex. Det finns även en renodlad app för just detta ändamålet, en app från just Plex själv.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-01-08 09:34

Plex-app:en till iphone/ipad är klockren, den är ett måste.
Kablar kan jag tyvärr inte kommentera då jag själv har en mac mini i vardagsrummet och ingen imac.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-14 00:02

Hej,

Köp en AppleTV gen2 och sätt den under tvn. Sen installerar du vår plugin Plex for ATV och streama allt från din imac.
Plex Client for Apple TV (2G) version 0.6.4 available - Plex Forums

//b0bben

Kör plex på iMacen, varför köpa appleTV och mac mini när du redan har datorn? Du skrev t.om. att du INTE vill köpa dessa.

Du kan styra plex antingen med iphone/ipad, som sagt var, samt apples kontroll eller med t-bord och mus. För att starta plex från soffan kan du ju ställa in kortkommando för.

Kablar är hdmi kabel och optisk kabel om du har hemmabio system, annars vanligt minijack (3,5mm). Du behöver en adapter från din dator till hdmi. Köp en på applestore. Kostar runt 3-400

Lycka till

  • Medlem
  • Ovanåker
  • 2011-01-14 08:07

jag har en appleTV gen " redan också.. men jag är lite småfjantig att jag vill gärna ha det snyggt också
det ser ju bra mycket snyggare ut i vanliga plex jämfört men i en hackad appleTV. då det bara är massa text och inga coverarts.

1
Bevaka tråden