Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klistra in text som Times New Roman i "Apple Mail"

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
ibland skapar jag ett stort antal mail via Filemaker. Men när Filemaker skapar email av typen "Email 1: Hej Göran; Email 2: Hej Bosse; Email 3: Hej Karin...etc" så blir texten i "Helvetica Normal" och inte i Times New Roman.

1. Kan jag ändra någon inställning så att text jag/Filemaker klistrar in automatiskt blir "Times New Roman".

2. Alla helst skulle jag vilja att Times New Roman 12 var mitt "standard-typsnitt" för alla applikationer i Mac OS X - kan man fixa det?

mvh Jonas Ludvigsson

Ursprungligen av jonasludvigsson:

1. Kan jag ändra någon inställning så att text jag/Filemaker klistrar in automatiskt blir "Times New Roman".

Du kan klistra in text utan formatering, dvs så att den bli samma text som man redan har. I Apples Mail heter det Klistra in och matcha stilen och ligger i Redigera-menyn.

(Se även min tråd om att klistra in ren text med ⌘V.)

Ursprungligen av jonasludvigsson:

2. Alla helst skulle jag vilja att Times New Roman 12 var mitt "standard-typsnitt" för alla applikationer i Mac OS X - kan man fixa det?

Det är upp till varje program. I Mail ändrar du det under Inställningar -> Typsnitt och färg -> Typsnitt i brev.

1
Bevaka tråden