Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur spara program köpta i Mac App Store?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I tråden med omröstning av Mac App Store lyfte LCR fram ett problem som jag undrar om det finns någon lösning på:

Ursprungligen av LCR:

Jag lagar många Mac datorer och att kunna sitta med installationsskivorna efter att ha bytt ut en kraschad hårddisk är enkelt

Dvs hur ska man kunna installera äldre köpt programvara om datorn kraschat och bara nyare versioner finns tillgängliga på affären = nytt köp? Man får ju ingen DMG vid köp som man kan bränna ut? Och att bara bränna programmet direkt från Programmappen lär väl inte funka med program som sprider ut sig på andra ställen i systemet?

Förslag på lösning?

Senast redigerat 2011-01-08 00:41
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-07 10:35

Det borde väll fungera likadant som på Appstore till iPhonen?

Ursprungligen av rikard.agren:

Förslag på lösning?

Jepp, det funkar som för iOS. Det du har köpt är bara att ladda ner igen.

Vilket fungerar jättebra till dess programmet läggs ner och försvinner från App Store.

Eftersom hela programmet finns i .app-bundlen för att få vara i Mac App Store borde man kunna ta en kopia på den och behålla, men det fungerar i så fall bara om det körs på exakt samma Mac eller programmet inte kontrollerar att det finns ett giltigt kvitto.

Såvitt jag har förstått det kan du alltså inte köpa ett program från Mac App Store och förvänta dig att det fungerar om tio år, tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-07 12:37
Ursprungligen av rikard.agren:

Dvs hur ska man kunna installera äldre köpt programvara om datorn kraschat.....

Man läser tillbaka TM-backupen?

1
Bevaka tråden