Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snow Leopard drar mer ström än Leopard vid vila?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag låter ofta min MacBook Pro (2GHz CoreDuo) sova utan laddaren i, vilket aldrig varit ett större problem förrän jag installerade Snow Leopard och nu drar den 10% av batteriet över natt när den sover, med Leopard var det ett par procent.

Jag gjorde en clean install och uppdaterat den, så inget skit ligger kvar och skräpar.

Är detta ett vanligt fenomen? I så fall vad är det som gör att 10.6 är så mycket mer krävande i viloläge?

Om inte, vad kan felet vara?

(endast Safari är igång)

Det kan inte vara de nya fildelnings-features som de stoppade in i snow leopard då?

Tänker främst på det som listat under "Effektivare fildelning", längst ner på nyhets-listan för snow leopard: Apple - Mac OS X Snow Leopard - Förbättrar användarupplevelsen

Ursprungligen av magebarf:

Det kan inte vara de nya fildelnings-features som de stoppade in i snow leopard då?

Tänker främst på det som listat under "Effektivare fildelning", längst ner på nyhets-listan för snow leopard: Apple - Mac OS X Snow Leopard - Förbättrar användarupplevelsen

Hm, det är möjligt. Har inte datorn framför mej, men antar att det går att stänga av...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-01-08 15:46

Oavsett batterihälsan (hur många mAh som finns i batteriet) så drar den lika mycket i sovläge. Alltså drar den procentuellt mer i vila ju äldre batteriet blir (äldre = färre mAh).

1
Bevaka tråden