Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.6.6 tog bort mitt användarkonto

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-06 17:42

Uppdaterade precis till 10.6.6 vilket ledde till att mitt konto forsvann fran datorn. Alla filer ligger kvar, /Users/Mikael finns fortfarande och allt ser normalt ut, men kontot finns inte med som anvandare i System Preferences och gar inte att logga in pa. Alla andra konton som fanns pa datorn ar kvar och fungerar som normalt.

Nagra ideer om hur man aterstaller detta? Tankte att man kanske bara kan skapa ett nytt konto med exakt samma namn och losenord, men vill forst veta hur tex Keychain Access, iTunes och andra program reagerar pa det...

Senast redigerat 2011-01-06 17:52
  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-06 19:43

Huh, datorn har bytat namn ocksa, fran Mikaels-iMac till Debugs-iMac (Debug ar ett konto pa datorn). Nagra ideer?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-07 10:51

Du (schandar) frågade om hur iTunes reagerade och mitt låtsades som att det var nybörjare och startade upp på helt ny kula med godkännande av avtal, ska jag söka av hårddisken mm, jag svarade nej på allt och när jag kom in såg allt ut som. Vanligt, musik, podcaster mm är inte ändrat har inte vågat synka paddan än så jag vet inte hur det funkar...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-07 10:48

Liknande problem för mig märkte det när min iMac inte hittade lösenord i nyckelhanteraren. Verkar som mitt anv konto har återställts till "fabriksinställnig". E-post konton mm helt borta och en ny skrivbordsbild blev det också efter en omstart... Vad är det som händer, kajag på ett enkelt sätt återställa adm användaren från Time Machine?
Svante

1
Bevaka tråden