Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Motorola hånar konkurrenternas surfplattor

Tråden skapades och har fått 108 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-21 10:29

Motorolas nya surfplatta ska lanseras på CES 2011 och de har gjort en skön teaser..

Grym teaser! Ska bli kul att se om den lever upp till förväntningarna.

//Stefan

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-12-21 12:00

Som fd Motorola fantast på mobilsidan skall det bli intressant att se.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-12-21 12:02

Länk till teasern? Ser inget från iPad...

Ursprungligen av kainen:

Länk till teasern? Ser inget från iPad...

YouTube - Tablet Evolution presented by Motorola

Snacka om att dom kommer få äta upp det där på CES

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-12-21 13:03

Känns ju en aning pinsamt att kaxa upp sig så som Motorola gör här, genom att släppa en film som ser ut som den är tagen direkt ur en CD-ROM produktion från 1995.

Vad gäller tablet-marknaden får vi nog se samma utveckling som jag förutspått vad gäller mobilmarknaden:

http://www.99.se/iphone/283156-iphone-backar.html#post1955946

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-21 16:25

Haha! Precis vad jag tänkte.

Ursprungligen av akesson:

Känns ju en aning pinsamt att kaxa upp sig så som Motorola gör här, genom att släppa en film som ser ut som den är tagen direkt ur en CD-ROM produktion från 1995.

  • Medlem
  • 2010-12-21 13:04

Jag skulle bli väldigt förvånad - men glatt överraskad - om lanseringen inte resulterar i en stor gäspning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-21 13:09

CES2011

Motorola, det här är konceptet med vår nya "Bee Tab", du vet telefon, kamera och hela konkarongen, kommer att släppas under 2012

Apple, det här är iPad 2, du vet med telefon, kamera och hela konkarongen, släpps idag…

CES2012

Apple, här är iPad 3…

Men ser man vad Motorola har släppt i telefonväg senaste månaderna (året) så är det helt ok produkter, tror att de i alla fall kan bli #2 i Tablet-segmentet. Kul att de vågar vara kaxiga i alla fall!

//Stefan

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-12-21 14:16

Motorola är väl annars helt utraderade på marknaden i Sverige vad gäller mobiltelefoner. Jag har dock alltid uppskattat att deras överlägsna kvalitetskänsla, till skillnad mot t.ex. Sony Ericsson - även om de inte är riktigt lika plastiga längre.

Ursprungligen av planB:

Motorola är väl annars helt utraderade på marknaden i Sverige vad gäller mobiltelefoner. Jag har dock alltid uppskattat att deras överlägsna kvalitetskänsla, till skillnad mot t.ex. Sony Ericsson - även om de inte är riktigt lika plastiga längre.

Ja dom har ingen organisation kvar som jobbar med mobiltelefoni i Sverige längre, synd för jag gillar deras Droid/milestone serie.

//Stefan

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-12-21 14:17

Om man bortser från att de kommer att få äta upp det här så var det ju en välgjord och rolig teaser...

  • Medlem
  • 2010-12-21 14:23

Grabbarna Gruber och Dilger är inte så imponerade. Men animationen är gullig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-21 15:17

Ok, jag har aldrig haft en telefon från Motorola så förlåt, men vad fan betyder biet/getingen/humlan???

Ursprungligen av marf:

Ok, jag har aldrig haft en telefon från Motorola så förlåt, men vad fan betyder biet/getingen/humlan???

Det syftar förmodligen på att plattan ska köra v2.4 av Android - och den versionen kallas Honeycomb.

  • Medlem
  • 2011-01-06 11:05
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det syftar förmodligen på att plattan ska köra v2.4 av Android - och den versionen kallas Honeycomb.

Jag tolkade in att Motorola (eller deras platta) är humlan som egentligen inte kan flyga...

Kan vi försöka hålla oss i närheten av ämnet...?

Allmän Motorola-nostalgi (och sidospår på detta) kan vi väl ta någon annanstans.

Några offtopic-inlägg raderade.

/Mod

Senast redigerat 2010-12-21 16:29

Skönt med företag som har lite cojones

Sen får man väl se hur långt det räcker, men skit samma, bättre att lyssna till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge, inte sant?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-21 19:45

Kul att Motorola vill kaxa upp sig lite men det var lite lamt ändå. Det ska bli intressant att se vad dom kan leverera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-21 20:13

när man kaxar sig utan att leva upp till det... ja då vet vi ju hur det går. dåligt av motorola att inte ha bättre koll, de kommer ju bli årets skämt, bara pga av hybris. onödigt.

Ursprungligen av ibish:

när man kaxar sig utan att leva upp till det... ja då vet vi ju hur det går. dåligt av motorola att inte ha bättre koll, de kommer ju bli årets skämt, bara pga av hybris. onödigt.

Hur vet du det? Vet du vilken produkt de kommer att lansera, och hur marknaden kommer att ta emot den?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-22 17:49
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Hur vet du det? Vet du vilken produkt de kommer att lansera, och hur marknaden kommer att ta emot den?

Nej, jag vet lika lite som du. Och gissar lika mycket.

Men jag är relativt säker på att de INTE kommer leva upp till hypen de försöker skapa... även om det skulle vara en skaplig produkt i sig. Det jag säger är att Motorola med den högt satta ribban själva lägger grunden för den kommande besvikelsen. Men vi får väl se, tänk på den här tråden när vi vet mer.

Ursprungligen av ibish:

Nej, jag vet lika lite som du. Och gissar lika mycket.

Men jag är relativt säker på att de INTE kommer leva upp till hypen de försöker skapa... även om det skulle vara en skaplig produkt i sig. Det jag säger är att Motorola med den högt satta ribban själva lägger grunden för den kommande besvikelsen. Men vi får väl se, tänk på den här tråden när vi vet mer.

Strängt taget vet du inte heller hur mycket eller lite jag vet i frågan Framför allt har jag inte gjort några förutsägelser av något slag, så det är absolut INTE sant att vi gissar lika mycket, för jag har ju inte gissat alls.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-22 19:24
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Strängt taget vet du inte heller hur mycket eller lite jag vet i frågan Framför allt har jag inte gjort några förutsägelser av något slag, så det är absolut INTE sant att vi gissar lika mycket, för jag har ju inte gissat alls.

Du gissar underförstått. Finns ju inga belägg på att det är "bättre att lyssna till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge". Om vi nu ska spela allan och märka ord...

Om bara den som vet ska tala, kan ni ju radera hela den här tråden.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-12-23 07:54
Ursprungligen av ibish:

?..jag är relativt säker på att de INTE kommer leva upp till hypen de försöker skapa... även om det skulle vara en skaplig produkt i sig. Det jag säger är att Motorola med den högt satta ribban själva lägger grunden för den kommande besvikelsen. Men vi får väl se, tänk på den här tråden när vi vet mer.

Jag tror som du... Det finns inga företag som kan konkurrera med Apple. Än. Inte på några år i alla fall... iPad ligger för långt fram tekniskt sett med både bra prestanda och ett oslagbart OS så ingen kan ta fram en konkurrent i ett hafs innan Apple hinner uppdatera till både iPad v2 och v3.

Däremot hoppas jag på att jag har fel... En spark i ändan på utvecklingen (hårdare konkurrens) är ingen nackdel och kommer driva utvecklingen snabbare frammåt och ge oss konsumenter coolare prylar snabbare (Vilken tillverkare det än gäller).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-21 21:43

jag tycker filmen var smart gjord. men tror ju knappast det kommer bli en storsäljare.

motorola har ju inte direkt sina stora marknader utanför USA...

Det är ju ljusår emellan att säga "kick butt" och sedan leverera.

Vi har ju sett ett par koreanska VD:ar stå och gapa och slå sönder äpplen i is och kaxigt säga att de minsann skall slå iPad med hästlängder. Det blir ju bara dubbelt så löjliga.

jag väntar till prylen dyker upp, så får vi se vem som sparkar rumpa.

Bevaka tråden