Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Macbook Air och extern Dell display

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu haft min Air nån vecka och är generellt sett väldigt nöjd. Det enda "problemet" jag har är bildkvalitén då den är uppkopplad till min externa monitor, en Dell U2410.

Färgerna känns lite "dassiga" och fonter blir "pixliga/fuzzy/blurry", bildkvalitén känns helt enkelt inte lika krispig som den gör med min stationära Windowsdator (dålig bildkvaité är svårbeskrivet).

Har testat med adapter till hdmi samt med en nyinköpt mini- till displayportkabel, stängt av lcd-typsnitt startat om Safari efter det etc. Problemet finns i clamshell-mode samt med utökat skrivbord.

Upplösningen jag kör är 1920*1200 60hz NTSC (vilket är det enda hz-antalet jag kan välja), samma upplösning och hz som jag kör med Windowsburken.

Vad kan jag göra?

Jag har en ny Macbook Air 13, 2.13/4gb med ett liknande problem.
Externa skärmar funkar fint med DVI adapter (provat 2 olika).

Men en skärm (den enda jag provat med VGA hittills), samsung syncmaster 24tum, med VGA adapter så flimrar hela bilden då och då. Typ rör sig fram och tillbaka 10 pixlar. Exakt samma skärm fungerade perfekt med min gamla vita macbook från 2007 också med VGA adapter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-30 19:14

Väntar på min mini display - HDMI ADAPTER till min MBA 11.6 TUMS, så ska jag koppla in min externa 24 TUMS LED skärm och förhoppningsvis min 50 tums LG PLASMA så får vi se vad den duger till.

Jag har haft min MBA drygt en vecka, en stycket "kernal panic" har jag haft och 2 hängningar. Har kört den 24 hours. Kan vara något med Mac OS 10.5.6 som inte går ihop 100 % med MBA . Apple jobbar säkert på det.

Annars är jag "supernöjd" , vilken "killer" Apple har tagit fram. Pigg rapp, skarp skärm, driver det mesta, tyst, ej varm, smidig

Har kört mac i 20 år, nu har jag slutligen fått den optimala maskinen, trådlös 4G, trådlös router. kopplat .

Framtiden är så äppleformad och framtidssäkrad

Återkom gärna med några omdömen om hur bilden på monitorn blir.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-03 18:36

Fick min adapter idag till min MBA. Funkar okey till min 50 tums LG PLASMA i 1080i läget men ingen bild i 1080P läge. På min MAC MINI 2010 fick jag bild i 1080p läge och den har samma grafikkort som min MB geforce 320M.

Ljudet funkar perfekt.

Hur kan det komma sig ?

Ska koppla in min 24 tums LED SKÄRM senare genom HDMI. Hör av mig om det.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-01-03 22:11

Släppte inte Apple en firmwareuppgradering som skulle åtgärda en del problem med skärmen på de nya MBA'erna?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-06 00:29

Jag har själv dåliga erfarenheter av off-brand adapters. Körde min nya MBA13+++ mot 24-tums DELL 1920x1600 två veckor utan problem med Apples MDP-DVI-adapter och en DVI-kabel. Bytte till en Noname MDP-DVI adapterkabel och fick flimmer och brus på varannan-var tredje resume. Det fixade sig oftast med utryckt och instoppad sladd, men då blir ju alla öppna fönster flyttade.
Jag fick en ersättningskabel som bara krånglar var tionde gång och det kan jag leva med. Apple-adaptern funkar fortfarande varje gång jag provar med den.
Allt detta efter firmwareuppgradering på MBA.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-11 15:10

Nu fick jag en ny mini display- HDMI adapter, nu funkar det att köra 1080P filer på min 50 tums LG plasma från

min lille pigga Macbook Air.

Den gamla adaptern var helt enkelt halvtrasig när det bara kunde köra 1080i.

Verkar som var och varannan kinesisk mini display- HDMI adapter är lite halvtrasiga. men dom är billiga

Macbook airen driver också min 24 tums LED skärm Benq i full hd upplösning utan problem med en DVI adapter.

Jag är så nöjd

1
Bevaka tråden