Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac-dödaren MSI Wind Top AE2420 3D All-in-One PC..

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Intressant burk, minsann. Ser mycket lovande ut!

MSI Wind Top AE2420 3D all-in-one review -- Engadget

Separat nätdel, fräck kartong, 3D-glasögon(!), fjärrkontroll modell "jättemånga knappar", batterier till densamma. Designen är väl genomtänkt. Kolla datorns baksida, där finns alla portar som behövs. Klistermärken med varningstext..

Nä, jag står nog över.

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-01-02 20:20

hehehe. det är egentligen otroligt att folk köper en sådan där med den byggkvaliteten. Även om man avskyr själva designen på en iMac måste det väl ändå vara odiskutabelt kring vilket märke som har överlägsen byggkvalitet. Och med byggkvalitet menar jag inte de fel som rapporterats kring iMacens gula skärmar utan finish på produkten, den fysiska känslan. Tänk bara på apple keyboard jmf. med det som följer med ovanstående dator, huga...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-01-03 14:43

Ja, det är ungefär lika förvånande som att folk köper en Dacia, en Skoda eller någon annan billigare bil än en Mercedes, BMW eller Volvo?

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-01-03 15:29
Ursprungligen av Jeppe_E:

Ja, det är ungefär lika förvånande som att folk köper en Dacia, en Skoda eller någon annan billigare bil än en Mercedes, BMW eller Volvo?

Fast den här Skodan kostar ju som en BMW?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-01-04 10:35
Ursprungligen av kainen:

Fast den här Skodan kostar ju som en BMW?

Ja, det är en fullutrustad skoda superb och inte en standard fabia

Ursprungligen av Jeppe_E:

Ja, det är ungefär lika förvånande som att folk köper en Dacia, en Skoda eller någon annan billigare bil än en Mercedes, BMW eller Volvo?

Det här är ju faktiskt ett försök att göra just en windowsdator i premiumsegmentet. Jag ser framför mig en Tatra anno sent 90-tal...

den hade ju några plus...

t ex "inte såååå mycket crapware medskickat"...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-01-03 17:13

Jag förstår inte varför man skulle vilja ha en sån, den är ju motbjudande.

Compac och HP har också varianter:
All-in-One PCs Desktop & all-in-one PCs | HP® Official Store
Man behöver inte komma väldigt nära för att se den enorma skillnaden i kvalitet.
Det överskuggande problemet är emellertid att dessa "lådor" har Windows OP.

Trodde Volvo och Skoda var från samma segment nu för tiden..;)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-01-04 19:26

Såg denna "på tv" igår....

VGC-LT19U | VAIO® LT Series HD PC/TV All-In-One | Sony | SonyStyle USA

Bara 2900 dollars för Vaion

Va? När man kan få en sån här för en femhundring. Den kör ju oxå Windows

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2011-01-04 23:49

Jag blir alltid lika förvånad när jag passerar PC-avdelningen på MediaMarkt eller någon annan större kedja.

Rad efter rad med surrande, blinkande, klistermärkes-trimmade, plastknakande 7-kiloslaptops varvade med rosalackade oanvändbara netbooks & minitowers som marknadsförs med budskap av typen "2,26 ghz triplecore intel hyperthreading x8378-m med turbostep pro och 967 MHz DDR-3-sodimm ram - nu endast 6799 kr vid tecknande av xyz abonnemang i 36 månader".

Finns det verkligen någon i sina sinnes fulla bruk som köper något av detta? Som på fullaste allvar går förbi den stora, luftiga och fräscha Mac-avdelningen för att plocka upp plastskräpet i den trånga och stökiga PC-avdelningen.

Ofattbart.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-01-05 01:21
Ursprungligen av akesson:

Jag blir alltid lika förvånad när jag passerar PC-avdelningen på MediaMarkt eller någon annan större kedja.

Rad efter rad med surrande, blinkande, klistermärkes-trimmade, plastknakande 7-kiloslaptops varvade med rosalackade oanvändbara netbooks & minitowers som marknadsförs med budskap av typen "2,26 ghz triplecore intel hyperthreading x8378-m med turbostep pro och 967 MHz DDR-3-sodimm ram - nu endast 6799 kr vid tecknande av xyz abonnemang i 36 månader".

Finns det verkligen någon i sina sinnes fulla bruk som köper något av detta? Som på fullaste allvar går förbi den stora, luftiga och fräscha Mac-avdelningen för att plocka upp plastskräpet i den trånga och stökiga PC-avdelningen.

Ofattbart.

Därför att i den genomsnittlige PC-användarens ögon ser reklambudskapet ut så här:

"2,26 ghz triplexxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx turbostep xxx xxx xxx xxx xxxxxxxxxxxx xxx x nu endast 6799 kr xxx xxxxxxxx xx xxx xxxxxxxxx x x6 månader"

När den genomsnittlige PC-användaren går förbi Macarna noterar denne att det bara står en massa lame skit på reklamlapparna, t.ex. "MacBook", "iMac" och "MacMini". Och inte nog med att datorerna har töntiga namn, de innehåller ju inget fränt heller, inget "2,26 ghz" eller "turbostep" så lång ögat kan nå och definitivt inget "endast 6799 kr". Bara en massa "iLife" finns det i dom, sicket humbug och dyra är dom också minsann.

Nej en plastgarderob som det står "Acer" på, och "turbostep", det är en dator för en riktig man det, både billigare och bättre än kärringdatorerna i Mac-hörnan, Ove lurar man minsann inte så lätt.

Sen går Ove hem och ringer släktens "dataexpert" för att få hjälp med att koppla in de färgkodade kontakterna i de lika färgkodade uttagen i häcken på Acergarderoben och sedan börjar helvetestombolan om igen "Vad är det här?" "Varför funkar inte skiten?" "Måste man verkligen göra så?" "Fan, vad krångligt allt ska vara! "Datorer är skit!".....

Ridå.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2011-01-05 08:28
Ursprungligen av Pilen:

Nej en plastgarderob som det står "Acer" på, och "turbostep", det är en dator för en riktig man det, både billigare och bättre än kärringdatorerna i Mac-hörnan, Ove lurar man minsann inte så lätt.

Sen går Ove hem och ringer släktens "dataexpert" för att få hjälp med att koppla in de färgkodade kontakterna i de lika färgkodade uttagen i häcken på Acergarderoben och sedan börjar helvetestombolan om igen "Vad är det här?" "Varför funkar inte skiten?" "Måste man verkligen göra så?" "Fan, vad krångligt allt ska vara! "Datorer är skit!".....

Ridå.

Tack för denna insikt. Det mest träffande jag läst om PC-zombies på länge

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-01-05 09:02
Ursprungligen av Pilen:

Därför att i den genomsnittlige PC-användarens ögon ser reklambudskapet ut så här:

"2,26 ghz triplexxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx turbostep xxx xxx xxx xxx xxxxxxxxxxxx xxx x nu endast 6799 kr xxx xxxxxxxx xx xxx xxxxxxxxx x x6 månader"

När den genomsnittlige PC-användaren går förbi Macarna noterar denne att det bara står en massa lame skit på reklamlapparna, t.ex. "MacBook", "iMac" och "MacMini". Och inte nog med att datorerna har töntiga namn, de innehåller ju inget fränt heller, inget "2,26 ghz" eller "turbostep" så lång ögat kan nå och definitivt inget "endast 6799 kr". Bara en massa "iLife" finns det i dom, sicket humbug och dyra är dom också minsann.

Nej en plastgarderob som det står "Acer" på, och "turbostep", det är en dator för en riktig man det, både billigare och bättre än kärringdatorerna i Mac-hörnan, Ove lurar man minsann inte så lätt.

Sen går Ove hem och ringer släktens "dataexpert" för att få hjälp med att koppla in de färgkodade kontakterna i de lika färgkodade uttagen i häcken på Acergarderoben och sedan börjar helvetestombolan om igen "Vad är det här?" "Varför funkar inte skiten?" "Måste man verkligen göra så?" "Fan, vad krångligt allt ska vara! "Datorer är skit!".....

Ridå.

+1
*trycker på gilla*

  • Medlem
  • 2011-01-08 01:55

Haha, vilket jävla smäck. Att det ens finns en marknad för sånt. Inget Apple har producerat har någonsin sett så illa ut, inte ens de beiga macarna på sin tid.

1
Bevaka tråden