Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluray-läsare till Mac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-01-04 19:48

Det finns ju nu en del billiga interna bluray-läsare till Mac. Någon som vet vilka som är kompatibla med Mac? Eller är de flesta kompatibla? Lite-On iHOS104 t.ex.
Jag vet att filmer inte går spela upp men det finns ju programvaror att spara ner filmerna som mkv.

Det finns en del trådar kring ämnet redan, här är en: http://www.99.se/kringutrustning/222900-bluray-spelare-till-mac-finns-det.html

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-01-05 08:54

Den tråden är gammal och gäller främst bluray-brännare alt. uppspelning av filmer. Jag är bara intresserad av att veta om macen kan läsa skivorna.

Ursprungligen av UrbanP:

Den tråden är gammal och gäller främst bluray-brännare alt. uppspelning av filmer. Jag är bara intresserad av att veta om macen kan läsa skivorna.

Det spelar ingen roll att tråden är gammal. I de allra flesta fall funkar det alldeles utmärkt att hoppa in i en gammal tråd, och fråga typ: "Har det hänt något nytt på den här fronten? Hur ser det ut idag?"

Stänger här. Fortsätt gärna där.

/Mod

Om du använder Toast ska det inte vara något problem. Osäker på om Mac OS X har native-stöd för BluRay skivor.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-01-05 11:53

Kan Toast även läsa skivor? Trodde endast Toast brände till skivor. Tack ska testa detta

1
Bevaka tråden