Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös film med Airport Express?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag funderar på att köpa en Apple Airport Express så jag kan få trådlöst ljud, jag undrar om den skickar ut allt som kommer från datorn, tex film från vlc?

Ursprungligen av Ludde57:

Hej! Jag funderar på att köpa en Apple Airport Express så jag kan få trådlöst ljud, jag undrar om den skickar ut allt som kommer från datorn, tex film från vlc?

Den kan skicka ut allt genom programmet Airfoil, men med en viss fördröjning..
Gällande musik är det ganska lugnt, värre med VLC, fast det kan justeras tror jag!

edit. sökte lite, har tagit upp en del ggr så det finns info om det:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-04 20:17

Kapp, det funkar bra med vlc också men precis som engalunda är där en viss fördröjning men det är enkelt att vid uppspelning i vlc ställa in denna så att videoslingan synkas med ljudet ur dina högtalare. Inte optimalt men det fungerar.

Tack så mycket, sticker ner imorgon och köper en

Airfoil har en inbyggd videospelare med. Du drar videofilen till rutan med dina "högtalare" så startar videospelaren. Fördelen med detta är att den spelaren sköter synkningen av ljud och bild.

okej, kan airfoil ta iso filer?

Senast redigerat 2011-01-04 23:56

Det vet jag inte. Kanske om man monterar dem. Det står en del om videospelaren här:
Under The Microscope » Blog Archive » What’s New in Airfoil Video Player 4

  • Medlem
  • 2011-01-05 00:02

Kapa inte andras trådar om något helt annat. Denna tråd är utbruten ur denna:
http://www.99.se/natverk-sakerhet/283299-hur-forlanga-natverk-med-tva-basstationer.html

Håll dessutom gärna isär trådar som handlar om något helt annat även om tråden är din.
Bryter ut en fråga till en egen tråd:
http://www.99.se/natverk-sakerhet/283617-koppla-extern-hd-till-airport-express.html
Mod

1
Bevaka tråden