Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visst är det härligt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är "lite" prylgalen, liksom de flesta på detta underbara forum.

Varenda gång jag köper en s.k "onödig" pryl enligt min sambo visar det sig att den inte är så onödig.

Det började med min MacBook Pro:

"Linus, det var väl ändå onödigt?"
Efter 3 dagars ägande av MIN nya dator ser jag att min sambos Acer ligger med skärmen nerfälld på köksstolen. (1 1/2 år senare ligger den på samma plats)
Så, hon använder den mer än mig för tillfället.

För 1 år sen köpte jag min första iPhone, det blev en vit 3GS:a.
Samma visa: "Det var väl ändå onödigt?"

Nu 1 år senare har jag iPhone 4, hon fick min gamla och vägrar nu använda någon annan mobil.

Så, jag tipsade att hon skulle ta med sig sin iPhone på hennes resa till Australien för att utnyttja skype. Efter ca 2 månaders användande av Skype inser både min sambo och hennes familj att det kanske inte var så dumt att ha med sig denna telefon.

Till sist, nu idag på morgonen vaknade jag av ett starkt ljus rakt upp i ansiktet..
Det var då min "onödiga" iPad som sken upp som en soluppgång..

Så vad säger man?

-Så "onödigt" är det väl ändå inte?:)

/ engalunda

Onödigt, nej. Apples prylar verkar generellt ha en mycket hög WAF.

Wife acceptance factor - Wikipedia, the free encyclopedia

Just att ha Apple-prylar är klockrent. Flickvänner har aldrig klagat på prylarna, möjligen att jag använt dem för mycket men aldrig att de inte passar in är fula etc. Man behöver ofta inte försvara inköpen allt för länge utan efter att personer använt dem ett tag inser de hur fantastiskt praktiska de är.
När jag jobbar om dagarna brukar jag ofta påpeka just den höga WAF-faktorn på Apples prylar kontra den låga på Asus mfl andra datortillverkares produkter.

Hade med mig min MacBook till föräldrarna förra året, min pappa har haft windows-baserade datorer sen 3.1 tiden. Men nu har han 2 st MacBook Pros som uteslutande används av honom och morsan. Sen försöker de samsas bäst de kan om vem som ska få spela på iPaden. Tror inte de gamla windows datorerna använts en endaste gång förutom när morsan behövde göra någonting i Excel som inte hade fungerat i 2008 versionen för mac.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-26 14:20

Apple prylar är snarare en nödvändighet, dom betalar sig många gånger om för dom flesta människor.

Samtidigt skapar dom välbefinnande, och glädje

Visst är det härligt, jag köpte mig en egen julklapp i förväg, en 13 tums MBA

Ursprungligen av CUBEIS:

Apple prylar är snarare en nödvändighet, dom betalar sig många gånger om för dom flesta människor.

Samtidigt skapar dom välbefinnande, och glädje

Fina ord där, igår nämnde jag för henne att jag kanske skulle sälja min iPad..
Fick inte så positiv respons på det, den är som nämnts ovan inte min längre, den bytte ägare helt utan att jag visste om det:tveksam::)

1
Bevaka tråden