Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intel presenterar 29 nya CPU

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-03 15:18
Ursprungligen av ;:

Vem kom på namnen på alla dessa processorer. Det MÅSTE vara så att dom inte vill att kunderna ska känna igen produkterna. Vad är skillnaden mellan en i7-2820QM och en 2629M

Hur vore det med "fast, faster, fastest!"

Kan någon förklara varför man kallar detta för "2nd Generation Core processor"?

Först kom Core (Solo och Duo)
Sedan kom Core 2 (Duo och Quad, m.fl)
Sedan kom "Nehalem" (Core i3, i5, i7, m.fl)
Och nu kommer "Sandy Bridge" (fortfarande Core i3, i5 och i7)

I mina ögon borde detta vara den fjärde generationen.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-03 17:41
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Kan någon förklara varför man kallar detta för "2nd Generation Core processor"?

Först kom Core (Solo och Duo)
Sedan kom Core 2 (Duo och Quad, m.fl)
Sedan kom "Nehalem" (Core i3, i5, i7, m.fl)
Och nu kommer "Sandy Bridge" (fortfarande Core i3, i5 och i7)

I mina ögon borde detta vara den fjärde generationen.

De tidigare varianterna har haft små ändringar och förbättringar. Nu har man gått in och stuvat om rejält. Men det där med "2nd Gen" är ju egentligen bara corporate marketing och branding. Det hette väl generation 2 i folkmun redan när Core blev Core2...
Men jisses vad bra det verkar bli, en sån processor skulle man vilja ha i sin Mac... Anandtech har en bra genomgång som är riktigt saftig för de som har svåra silikondesign-böjelser...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-01-03 16:56
Ursprungligen av ;:

"Quite Slow, Not that slow, Almost fast, Fast"? För att bryta hastighets-hetsen?

Jag har jättesvårt att förstå någon som blir upphetsad av ny processor i datorn. Jag har en i7 MacBook Pro och kunde inte bry mig mindre om vad det är för processor annat än att den måste vara snabbare än den jag hade i förra datorn.

Här finns förklaringen till varför det kallas "2nd generation" (se inlägg #3 och #5):
The Sandy Bridge Preview - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

"...Intel is calling Sandy Bridge the 2nd generation Core i7, i5 and i3 processors..."

Det är alltså inte "2nd generation Core"
Utan det handlar om "2nd generation Core i3/i5/i7"

Ursprungligen av ;:

Integrerad grafik i MBP..

1
Bevaka tråden