Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Notifiering av nya mail

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er, jag funderar på att dölja docken helt då jag tycker att spotlight löser allt snabbare.

Men då till mitt "problem", ikonen för mail visar ju alltid en siffra på antal mail man har oläst, finns det någon lösning så man kan få den notifieringen uppe vid klockan (vad heter det fältet egentligen?) ? Så att man ser där hur många nya mail som finns olästa i mail. : )

Hoppas inte det här blev på tok fel ställe att posta på nu. : )

---------
//yabbah

iMac 27" i5 8GB - Macbook Pro 13.3" c2d 2.4GHz 4GB

  • Medlem
  • 2011-01-02 20:22

Jag Googlade "Show unread mail top menu" och fick detta: Logan Rockmore :: Mail Unread Menu

Är det något liknande du sökte?

Ursprungligen av DrDip:

Jag Googlade "Show unread mail top menu" och fick detta: Logan Rockmore :: Mail Unread Menu

Är det något liknande du sökte?

Tackar, testade de å de funkade precis som jag ville. : )

jag försökte googla oxå, men är lite för ny på mac så jag visste inte vad "menyn" vid klockan hette.

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-01-02 20:25

Testa Growl funkar perfekt när man vill få notifieringar från mail eller liknande. Kör detta tillsammans med Quicksilver för att starta program vilket gör att jag endast har Dockan för att visa vilka program som är öppna, fungerar perfekt för mig!

EDIT.

såg att du efterfrågade en helt annan sak när jag faktiskt läste ditt inlägg.. för snabb skumning kan ge knäppa svar

DrDips svar verkar vara exakt det du letar efter...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-03 00:09

MacBiff är ett enkelt program som tar små resurser.

1
Bevaka tråden