Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SVT Play fungerar inte!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2011-01-01 21:01

Hallooo
Upptäckte precis att SVT Play vägrar spela i min MacBook Pro 2.2GHz m Snow Leopard. Jag har testat med både Safari och Firefox 3.6.13. Flash player och flip4mac installerat och uppdaterat. TV4 play fungerar perfekt (även youtube). Nånting är väldigt fel...

När jag går in på SVT Play och väljer ett klipp/program så händer ingenting. Där bilden ska vara är det bara "bakgrund". Högerklickar jag där får jag inte upp någon speciell meny. Provar jag trycka på "hjälp" och väljer en länk för extern spelare får jag meddelandet att det inte finns något program att öppna rtmp-filer med.

Jag är tvärfast nu och vet inte vad jag ska göra härnäst...

H I L F E !

Och du har uppdaterat all bråte från Adobe ? Konstigt.

Hugskott, välj "återställ Safari", kryssa i/ur vad du tycker är lämpligt.

  • Medlem
  • City
  • 2011-01-01 21:55

Låter märkligt...
Prova att skapa nytt användarkonto på datorn (diverse backuper skapade problem med rättigheter på användarkontot jag hade för någon månad sedan med problem med streamad video på diverse siter).

Det finns också en bugg som uppstår på deras livesändningar, högerklicka och bocka ur maskinvaruacceleration.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2011-02-27 11:41
Ursprungligen av kraspor:

Det finns också en bugg som uppstår på deras livesändningar, högerklicka och bocka ur maskinvaruacceleration.

Detta hjälpte för att jag skulle få fram bilden i Chrome.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-01 22:02

Om du använder safari aktivera utveckling menyn byt user agent till iPad och njut utav svt play i html5 formatet.

//Rob

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2011-01-01 22:16

Tack för tipsen!
Har provat att återställa Safari - ingen lycka. Installerat om Firefox + testat 4 beta - ingen lycka heller. Skapade ny användare - ingen lycka.

Provade kolla game recaps på nhl.com och där betedde sig det likadant.
Flyers versus Ducks - Game Video - NHL Video Highlights - Dec 31 '10 - NHL VideoCenter
var den url:en jag använde. Bara svart där det ska vara bild.

Har lyckats aktivera utvecklingsmenyn men vet inte hur jag ska göra för att ändra user agent till iPad...

Irriterande!

Ursprungligen av Mårre:

Tack för tipsen!
Har provat att återställa Safari - ingen lycka. Installerat om Firefox + testat 4 beta - ingen lycka heller. Skapade ny användare - ingen lycka.

Provade kolla game recaps på nhl.com och där betedde sig det likadant.
Flyers versus Ducks - Game Video - NHL Video Highlights - Dec 31 '10 - NHL VideoCenter
var den url:en jag använde. Bara svart där det ska vara bild.

Har lyckats aktivera utvecklingsmenyn men vet inte hur jag ska göra för att ändra user agent till iPad...

Irriterande!

Det fungerade för mig att avaktivera maskinvaruacceleration i Safari och sedan ladda om sidan samt ändra kvalitén på sändningen (och sedan tillbaka). Då fick jag bild.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-01 22:21

I utvecklings meny väljer du iPad 3.2 som user agent sen laddar du om sidan.

//Rob

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2011-01-01 22:31

Rob: provade det nu men samma problem. Fasen va skumt!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-01-01 23:17

Något adblock-filter som fått spader. Avaktivera eventuell adblock och prova igen.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2011-01-02 11:51

Provat stänga av Ad-blocker på FF och "blockera popups" i Safari - ingen skillnad. Jag lägger ner snart...

Internet får den via trådlöst...kanske är nån firewall som hindrar (fast då borde ju SVT haft med det på sina supportsidor kan man tycka)?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2011-01-03 19:36

Laddade precis ner Opera och då funkar det (fast Safari och Firefox funkar fortfarande inte).

1
Bevaka tråden