Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installerar man x264 encoder iMovie11?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har laddat ner x264 encoder och dubbelklickar på .dmg-filen. Men vet inte vad jag skall göra sedan. Är van vid att det kommer upp ett installationsprogram som hjälper mig. Men nu verkar det som om man måsta hacka lite???
Kan någon hjälpa mig?
Bernt

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-01 14:37
Ursprungligen av hddeluxe:

Hej, har laddat ner x264 encoder och dubbelklickar på .dmg-filen. Men vet inte vad jag skall göra sedan. Är van vid att det kommer upp ett installationsprogram som hjälper mig. Men nu verkar det som om man måsta hacka lite???
Kan någon hjälpa mig?
Bernt

När du har dubbelklickat på en .dmg-fil ska det komma upp en ny "hårddisk" ditt skrivbord. Dubbelklicka på den och se vad den innehåller.

Har gjort det och den innehåller bl a. en ny DMG som innehåller flera filer och mappar som jag inte vet vad jag skall göra med. Read.me filerna innehåller bara geeks-uppgifter för hur man hanterar programmet (när det väl är installerat)...
Tillverkarens hemsida är ännu mer geeks-orienterad

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-01-01 15:57

Kan du länka till den?

jag gissar att det är denna: MyCometG3

klippt från README.rtf i dmg-filen:

Citat:

How to use:
* Put x264Encoder.component into /Library/QuickTime folder.
* Relaunch your application with movie export feature.
* Export to movie.

Oh, Gabriela,
Jag har ingen QuickTime mapp i mappen bibliotek...

Den här kommer jag till;
https://developer.berlios.de/projects/x264qtcodec/

Det jag vill göra är att kunna välja x264 under export to quicktime i iMovie11. Där finns t. ex. h264 tidigare...

Hittade rätt mapp och lade in componenten. Nu funkar det phuuu..

1
Bevaka tråden