Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat får stöd för video!?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 14:49

På förra årets möte med de större aktieägarna fick Steve Jobs frågan om vad Apple har i görningen gällande videokonferesprogram.

"Vänta bara..."

..sa han då!

Eftersom det var länge sedan iChat uppdaterades, kan vi nog snart vänta oss en iChat med stöd för fler protokoll än Rendezvous och AOL/.mac samt dessutom stöd för videotelefoni/videokonferens.

Möjligen kompletterar Apple detta med någon typ av kamera, inbyggd i kommande bärbara maskiner/skärmar, eller som separat tillbehör

Ryktet lär vara bekräftat av initierade källor, allt enligt Think Secret

-Torkel

Det låter ju jäkligt intressant det här. Sannolikt rätt användbart för många också med tanke på att mpeg4 nu kommer med hyffsat bra kvalisort även vid låg bitrate!

/Jont Olof

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-05 21:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jont Olof
Det låter ju jäkligt intressant det här. Sannolikt rätt användbart för många också med tanke på att mpeg4 nu kommer med hyffsat bra kvalisort även vid låg bitrate!

/Jont Olof

Just det ! det stämmer att med mpeg4 som ger bra möjlighet videotelefoni/videokonferans med enkel modem, där har Apple långt försprång. Lika bra de sätter igång, jobba på Apple, det är ont om tid !

Håller tummarna: Jabber, jabber, jabber!

MPEG4 är det som används i alla nya digitala tillbehör som t.e.x Videotelefoner (kommer nog om ett tag hit också). Men förnärvarande är H.263 det som dominerar, vilket nog gör att båda två lär komma eventuellt för att kunna stödja andra videochatt program.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-24 10:52

Som sagt:

iChat AV
iSight

Om Apple bara låter oss med maskiner under 500 mHz nyttja detta, så blir det en "killer"...

-T

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2003-06-24 11:16

Stöd för gamla USB-kameror vore inte helt fel heller, eller har jag missat något?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-24 12:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Clas
Stöd för gamla USB-kameror vore inte helt fel heller, eller har jag missat något?

Förmodligen så vill inte Apple ha några USB kameror för det blir så pissig kvalite med dom!?

Vem får då skulden för det är så taskiga bilder på iChat?

Jo, Apple!

[Tror jag iaf!]

Vi har en Logitech USB kamera här och den fungerar kanon med både ljud och bild i iChat AV om jag också har en FireWire kamera inkopplad. Om jag kopplar ur FireWire kameran så säger den No Kamera attach, och jag kan inte välja USB kameran, men med båda kamerorna ikopplade så fungerar altså båda..

Citat:

Skrevs ursprungligen av nicke30
Vi har en Logitech USB kamera här och den fungerar kanon med både ljud och bild i iChat AV om jag också har en FireWire kamera inkopplad. Om jag kopplar ur FireWire kameran så säger den No Kamera attach, och jag kan inte välja USB kameran, men med båda kamerorna ikopplade så fungerar altså båda..

Då har iChat med andra ord stöd för USB-kameror, men Apple har spärrat så de inte går att använda (såvida man inte gör som du :-). Kanske släpper de på spärren när den skarpa versionen av iChat AV kommer?

1
Bevaka tråden