Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
1
  • Medlem
  • 2010-12-30 22:24

Se ovan. LW630 har ethernet, men bara för AppleTalk (inte IP vad jag förstår). Och MBP med 10.6 har dumpat AppleTalk. Jag läser diverse trådar här med liknande innehåll, men undrar: Vad rekommenderar ni?

Drömmen vore ju om det gick dra igång nåt PAP-jox via CUPS, jag är lite för obegåvad för att utröna om det ens är möjligt.

Det är inte aktuellt med en gammal mac som printerserver, däremot kan ju nån sorts brygga/adapter vara tänkbart. En parallell/usb-sladd ska visst funka, men det vore ju klart smidigare att inte behöva sitta just intill skrivaren med macbooken, utan ha skrivaren i en ethernethub eller router eller nåt.

Vad säger ni?

Det är dags att pensionera LW630n. En ny laser kostar inte mycket. Brother har ett mycket bra sortiment, vilka funkar utmärkt till de flesta OS. Du får en bra sv multiversion för mellan 1500 - 3000:- beroende på vilka funktioner du önskar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-30 23:48

Eller så köper du en sån här och saken är biff : Amazon.com: Dynex USB and Parallel Converter Cable DX-UBPC: Electronics

  • Medlem
  • 2010-12-31 15:58
Ursprungligen av sways:

Eller så köper du en sån här och saken är biff : Amazon.com: Dynex USB and Parallel Converter Cable DX-UBPC: Electronics

Faktiskt! Det verkar ju faktiskt finnas en del usb/parallell-adaptrar där ute av olika slag, så antingen hittar man rätt (för centronics hona 36-pin) eller så får man fortsätta att koppla ihop parallellsladdar tills man är i mål.

Men en såndär pytteliten printerserver vore ju klart okej också. Skulle jetdirect funka?

1
Bevaka tråden