Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snöskoter; vad köpa? Billig...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Bosatt mig i skogen i norrland och efter att svärfar varit förbi några gånger med skotern och dragit iväg med äldsta ungen till diverse bra pulkaställen runt omkring inser jag att en skoter kanske inte är så dumt (även om jag slåss med näbbar och klor mot att bli en norrländsk stereotyp...)

Någon här med tips? Ska kunna dra släp, extra passagerare bakom föraren men ändå lättstyrd och inte allt för dyr. Vad ska man då ha?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-30 10:03

Billigt och skoter går inte ihop Under 15-20k så får man vara beredd på att det blir en hel del skruvande. Bästa köp skulle jag tro blir någon form av modell som inte är en nöjjesmaskin men inte heller en arbetsskoter. Hade en Ski-doo Everest 500 -79 tidigare. Dom kan man få för ca 5k. Har man otur går dom sönder genast, men kan hålla om inte någon fartfantom fått/får tag i den.

Ok, men under 30k siktar jag på. Den ska funka utan allt för mycket arbete.

Glöm inte att ladda bensinkortet.

Har man huset fullt av mac så har man även ett väl inoljat kreditkort

Ockelbo är väl aldrig fel?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Ockelbo är väl aldrig fel?

Du menar en sån här?

Har jag redan en, orkar inte få igång en dock.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-30 21:03

Så då är du redan en norrländsk stereotyp då

Ja, tar man över svärföräldrarnas hus får man en hel del på köpet. Även ett rökhus för nätting, om någon är sugen...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-12-30 22:23

En gammal viking är väl perfekt föe att kunna ta sig fram. En arbetsskoter förvisso, men den är grymt driftsäker, se bara till att inte köra fast för då blir det skotta av
Blocket

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-30 22:29

Netting är mums

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-31 14:30

Jag hade gått på en riktig klassiker, Yamaha ET 340 långbandare. Jag har haft två och de är riktiga arbetshästar till en billig penning, t.ex. Yamaha et 340 lång | Västerbotten | Blocket

1
Bevaka tråden